loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیر درخت انجیر

ناشر سوره مهر

نویسنده جابر تواضعی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 80

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

داستان های این کتاب با لحنی کودکانه روایت شده اند چون راوی در همه داستان ها اول شخص است و همان کودک شیطانی است که مرتب از زیر کار در می رود و پی بازیگوشی است. اسامی و افراد در داستان ها واحد و ثابت هستند. به همین خاطر این ظن به وجود می آید که راوی احتمالا کودکی خود نویسنده باشد و گوشه ای از خاطرات کودکی اش را در قالب داستان ریخته است. البته می توان از این زاویه هم به موضوع نگاه کرد که تواضعی تعدادی شخصیت را از واقعیت الهام گرفته و داستان هایش را براساس آن ها نوشته است چون داستان های کتاب به مرور سال ها و طی سال های 72 تا 77 نوشته شده اند.

داستان ها هم علاوه بر زبان روایت شان، از نظر موضوعی با هم اشتراک دارند و این نقطه مشترک هم همان شیطنت ها و بازیگوشی های پسری نوجوان است. پسر شیطان کتاب، در هر داستان، یک خرابکاری به بار می آورد که باعث شکل گیری اتفاقات آن داستان می شود. کار اصلی تواضعی، فعالیت های مطبوعاتی است. شاید یکی از دلایل جایزه گرفتن این کتابش، بهره گیری مناسب از لحن ژورنالیستی و روزنامه نگارانه او در نوشتن داستان های این کتاب باشد. به علاوه با توجه به کتاب هایی که به گفته خودش از هوشنگ مرادی کرمانی و یوسف علیخانی خوانده است، می توان از علاقه اش به فضاهای ساده و روستایی که داستان های این کتابش در آن ها می گذرد، پرده برداشت.

کفترم را خوب وارسی کردم که ببینم زخمی شده یا نه. طوریش نبود. فاطی با جارو و خاک انداز آمد پایین جارو کرد. من لب حوض نشسته بودم و نگاهش می کردم. وقتی رفت، فکری به کله ام زد. کبوتر را گرفتم جلوی صورتم و صاف زل زدم توی چشم های ریزش؛ همان جوری که مرضیه بهم زل زده بود.
صفحه 36
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما