loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آرام شب به خیر

داستان

ناشر سوره مهر

نویسنده راضیه تجار

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27383 10003022
9,000 8,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«آرام شب به خیر» مجموعه داستان است، اما انگار این داستان ها هر کدام پاره هایی از وجود یک زن هستند که وقتی در کنار هم قرار می گیرند، یک انسان کامل را شکل می دهند؛ زنی که الزاماً نویسنده داستان ها نیست؛ بلکه می تواند نماد و نشانه ای از همه زن های یک سرزمین باشد، با رنج ها و شادی هایشان، با ترس ها و تردیدها و آرزوهایی که گاه دور از دست می نمایند. زنان این کتاب به سه دسته تقسیم می شوند؛ یک گروه زنانی هستند که اسیر فقر، بی فرهنگی یا خودخواهی اطرافیانشان هستند و از قدرت تصمیم گیری چندانی برخوردار نیستند. گروه دیگر، زنانی هستند که گاه مرفه به شمار می آیند ولی خود، خواهان رنج عشق یا رنج زندگی هستند و دسته سوم زنانی هستند که مردها نقش چندانی در زندگی و سرنوشتشان ندارند چرا که خودشان راه تحول، تنزل یا ارتقا را برمی گزینند.

با این همه، زنانی که تجار در کتاب «آرام شب به خیر» خلق کرده است، در کنار همدیگر یک پیکره واحد را شکل می دهند. وی برای شکل دادن به این پیکره واحد، در داستان اول کتاب یعنی «نیلوفران برکه خاموشی» از زنی حکایت می کند که به مردی غریبه و از خارج برگشته اعتماد و تکیه می کند اما مرد او را به یک مرداب رهنمون می سازد. در داستان «آخرین پناه» اگرچه مرد خانواده در کنار و همدم زن است؛ اما وقتی زن در دره ای سقوط می کند، این دل سپردن به دعا و اورادی آسمانی است که می تواند نجاتش دهد. داستان «از آسمانی دیگر» هم حکایت زنی تنهاست که آرزو دارد از آسمان یک فوج فرشته بیاید.

تجار در داستان «پله ها» زن قصه هایش را به دختری دبیرستانی بدل می کند که دوستی شفیق یافته است؛ اما انگار گذشت زمان، به معنای گم و محو شدن آن دوست بوده است. داستان های دیگر کتاب او هم ماجرای زنانی است تنها و مغموم که مردهای زندگی شان هیچ راهی به خلوت و تنهایی غم انگیز آنها ندارند. البته که نویسنده، برای نشان دادن این تنهایی و انزوا، هوشمندانه عمل کرده و هیچ گاه رک و صریح سخن نگفته است؛ بلکه همواره آدم های قصه اش را در موقعیتی داستانی قرار داده تا خواننده خود به حال و هوای شخصیت پی ببرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما