loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفاخر ملی - مذهبی 5: کیمیاگران نقش (زندگینامه داستانی هفت نقاش)

ناشر سوره مهر

نویسنده منیژه آرمین

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 304

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب شرح داستانی زندگی هفت تن از نقاشان کشورمان« علی اکبر صنعتی »، « عیسی بهادری »،« محسن سهیلی »، « محمود فرشچیان »،« حسن اسماعیل زاده »، « علی کریمی » و « جواد حمیدی » می باشدکه درهفت عنوان « سوته دلان» ،« گل صدپر» ،« آبی،سبز،خاکستری» ،«جمال جانان» ،« پرده ی عشق» ،« نقاش وآیینه» و « خسته نباشید استاد!» به شرح زندگی این هفت تن می پردازد. نویسنده در معرفی کتاب می گوید: « اگر بگویم شخصیت پردازی دراین کتاب،برایم مشکل بود شاید جای تعجب باشد ،ولی واقعیت است.

درزندگینامه، مابا شخصیت هایی واقعی سروکارداریم و همین کار را سخت می کند.چراکه ما باید به ریشه ها ودرون وجوه شخصیتی این استادان دست پیدا کنیم. مساله دیگر علت یابی رفتار درشخصیت پردازی داستانی است که دراینجا هم با همان دقت وشدت مطرح است.ضمنا درمورد خلاهایی که درمورد شخصیت استادان وجود داشت حتما می بایست به آن دست پیدا می کردم درحالی که درمورد شخصیت هایی که درداستانهایم می آورم، این خلا را با ذهنیت خود پرمی کنم ... اطلاعات را هرقدربه سختی به دست می آوردم به سختی هم اندیشی وهم ذات پنداری با استادان نبود.بعضی وقت ها حس می کردم خیلی به آنها نزدیکم وبعضی وقت ها انگار به خارج پرت شده بودم. مسائلی پیش آمد که بیانش برایم واقعا مشکل است... هریک از استادان،ضمن اینکه درمورد خود اطلاعاتی می دادند، درمورد فضای معاصران خود ونیز استادان دیگر به من کمک می کردند.

مثلا استاد فرشچیان جرقه زندگینامه استاد بهادری را که سالهای پیش فوت کرده بود،درمن بوجود آورد.بعد از استاد فرشچیان،پسر استاد بهادری که خود هنرمند وساکن فرانسه است مسائلی را درمورد زندگی پدر به من داد و نیز مرحوم استاد ابوعطا که سال ها ناظم ومدیر مدرسه هنرهای زیبای اصفهان بود،بسیاری از ابهامات زندگی استاد بهادری را برمن روشن کرد. درمورد زندگی استاد کریمی،آقای فرهاد کریمی وخانم پروانه عابدینی ( پسر وعروس ایشان ) کمک های صمیمانه ای کردند.حتی آلبوم خانوادگی خودرا دراختیار من گذاشتند،کاری که بقیه به شکل گزینشی انجام دادند یا اصلا انجام ندادند... ازمیان زندگی این هفت نقاش،با زندگی استادان فرشچیان،صنعتی ومرحوم حمیدی ارتباط معنوی بیشتری برقرار کردم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما