loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مثل دختر گل ها

ناشر سوره مهر

نویسنده فریبا کلهر

تصویرگر نرگس دلاوری

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 80

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«مثل دختر گل ها» کتابی است متعهد به معیارهای زیبا شناختی در ادبیات نوجوان؛ کتابی که قصه هایش را در قالب یک ژانر محدود نمی کند. اگر در بین داستان های کتاب به دنبال ویژگی های مشترکی باشیم، نثر قوی و روان نویسنده، پایان بندی های غافلگیر کننده و به دور از کلیشه های جاری، شاعرانگی کودکانه و موضوعات ناب و دست اول، از جمله نقاط مثبت مشترک در همه آنهاست. کتاب با داستان «با چه زبانی تشکر کنم» آغاز می شود که با لحنی طنز و واقعگرایانه، قصه دختربچه ای را روایت می کند که بعد از عمل لوزه هایش، متوجه می شوند زبان کوچک ندارد.

فضای سرخوشانه این قصه در داستان بعدی یعنی «کسی که ازپرنده ها بدش می آید» به فضایی بدل میشود که سرشار از نشانه های درخشانی است که زاییده ذهن راوی نوجوانند. فریبا کلهر در این داستان ماجرای افسردگی خاله قهرمان به خاطر مرگ مرغ عشق هایش را بیان می کند؛ اگرچه در این فضای کاملا شاعرانه نیزلحن طنز خود را از دست نمی دهد. «مثل دختر گل ها» یکی از زیبا ترین داستان های این مجموعه است که به تلاش دختری در پروشگاه برای جلب توجه خانواده هایی می پردازد که به دنبال فرزند هستند. داستان های دیگر مجموعه در فضای قصه های اسطوره ای و افسانه ای روایت می شوند که جذابیتی مضاعف به کتاب می بخشند.

حالا تنها کاری که می بایست می کردم، این بود که قلب خانم غمگین را تسخیر کنم. قبل از هر چیز می بایست به سر و شکلم می رسیدم. این بود که از سر غذا بلند شدم و خودم را به دستشویی رساندم. وقتی خودم را توی آینه دستشویی دیدم، از اینکه تودل برو نبودم غصه ام گرفت، و وقتی نگاهم به مو هایم افتاد، کینه خانم مربی عزیزمان را به دل گرفتم؛ چون او بود که تا کمی مو هایم بلند می شد، مرا کشان کشان تا سلمانی می برد.
صفحه ۳۹
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما