loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام، راهبر زندگی؛ مکتب اسلام؛ رسالت ما

4.7 (3)

ناشر دارالصدر

نویسنده سید محمدباقر صدر

مترجم مهدی زندیه

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 470

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27611 10003022
260,000 234,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، شهید محمدباقر صدر در اواخر عمر شریف خود با طرح سلسله مباحث «اسلام، راهبر زندگی» کوشید تا فراخور نیازهای فرهنگی و فکری جامعه اسلامی در سایه حاکمیت اسلام، پاسخی درخور به این نیازها ارائه دهد. او در این مباحث که شامل شش رساله است، اجمالی از مسائل مهمی را که امت اسلامی پس از پیروزی انقلاب و به دست گرفتن حکومت با آن رو به رو می باشد، بیان کرده است. مباحثی چون دکترینی درباره پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی؛ طرحی از اقتصاد اسلامی، نقش انسان و امت در حیات سیاسی جامعه، تبیین منابع قدرت سیاسی از دیدگاه اسلام و بانک در جامعه اسلامی.
«مکتب اسلام» بخش دوم این کتاب است. شهید صدر در آن کوشیده است اندیشه و مفاهیم اسلامی را که در دو کتاب اقتصاد ما و فلسفه ما به شکل تخصصی مطرح شده است در سطح عمومی بازتاب دهد.
«رسالت ما» بخش سوم از این کتاب می باشد و شامل مقالاتی است که با همین نام به عنوان سرمقاله هایی در مجله الاضواء به چاپ رسیده بود. این مجله در دهه پنجم قرن بیستم میلادی از سوی گروهی از علمای نجف اشرف منتشر می شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی قجری

جز مهم ترین آثار تحقیقی شیعه، هم در روش و هم در بینش اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است. بشدت توصیه می شود.

23 فروردین 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما