این راه بی نهایت: واژه نما، واژه نامه و فرهنگ ترکیبات، تعبیرات و اصطلاحات دیوان حافظ بر اساس تصحیح قزوینی و غنی - جلد اول: آ - ش (چاپ اول)
این راه بی نهایت: واژه نما، واژه نامه و فرهنگ ترکیبات، تعبیرات و اصطلاحات دیوان حافظ بر اساس تصحیح قزوینی و غنی - جلد دوم: ص - ی (چاپ اول)
ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

این راه بی نهایت: واژه نما، واژه نامه و فرهنگ ترکیبات، تعبیرات و اصطلاحات دیوان حافظ بر اساس تصحیح قزوینی و غنی (دوره دو جلدی)

دسته بندی: کتاب های درسی

ناشر: مرکز نشر دانشگاهی

ویراستار: احمد حب علی موجانی

سال نشر: 1385

تعداد صفحات: 1408

4
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتابهایی درباره واژه ها، اصطلاحات و تعبیرات، مصراعها و بیتهای دیوان حافظ و حداقل پنج فرهنگ دیوان حافظ تاکنون چاپ و منتشر شده، اما این راه بی نهایت به یقین جدیدترین و کامل ترین فرهنگ دیوان حافظ است که بر اساس تصحیح قزوینی- غنی تدوین شده و به دلیل چند ویژگی از سایر فرهنگها در این زمینه متمایز می شود.

1. واژه نمای صرف نیست که بسامد واژه ها را مشخص کند و در آن همه ترکیبات، تعبیرات و اصطلاحات دیوان حافظ نیز معنی شده است. 2. همه مصراعها، بیتها و ترکیبات عربی و واژه هایی که احتمال قرائتهای متفاوت دارد اعراب گذاری شده است. 3. هر واژه یا عبارتی به همه واژه ها یا عبارات هم معنی آن ارجاع شده است. 4. پیوستهای مفصلی دارد که خواننده را از مراجعه به سایر منابع بی نیاز می کند؛ از آن جمله: متن کامل دیوان به تصحیح قزوینی- غنی، فهرست موضوعی شامل روزهای هفته، فصلها، آسمان، فلک و سیارات و ستارگان و ... ، فهرست نام اشخاص، افعال، ترکیبات فعلی، پسوندهای گوناگون و اطلاعات عروضی غزلها که در این فهرست اخیر از جمله اطلاعات زیر آمده است: مطلع غزل، وزن عروضی و بحر عروضی غزل و تعداد و درصد غزل های حافظ در این وزن.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام