loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاقانی شروانی: حیات، زمان و محیط او

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده غفار کندلی هریسچی

مترجم میرهدایت حصاری

سال نشر : 1374

تعداد صفحات : 714

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب که ترجمه از ترکی آذربایجانی و از جمله تحقیقات پژوهشگران جمهوری آذربایجان است به قلم محقق ایرانی تبار مقیم باکو، غفار کندلی ، نوشته شده و طی شش فصل اطلاعات مبسوطی درباره زندگی و آثار قصیده سرای پرآوازه ایرانی ارائه داده است. در فصل اول درباره نام وتخلص و کنیه و نسبت قومی و تباری و زادگاه و تولد و مرگ شاعر سخن رفته است.

نویسنده عمدتا با طبقه بندی آثار شاعر، زندگی شخصی و حیات ابدی وی را توصیف و بررسی کرده است. در فصل دوم و سوم، نویسنده درباره تربیت و تحصیل و والدین و مربیان و نخستین تجربه قلمی خاقانی و ناآرامیهای جوانی و حالات و ناملایمات زندگی شاعر بحث کرده است. درفصل چهارم و پنجم جنبه های مهم سالهای زندگی خاقانی و وابستگی وی به دربار منوچهر سروانشاه توضیح داده شده و در فصل ششم از سالهای زندگی خاقانی در تبریز، شماخی، مکه، بغداد و دیگر جاها سخن گفته شده است. مترجم حواشی و تعلیقاتی هم بر ترجمه افزوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما