loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اوقات فراغت و گزینه های روی میز

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده ابوالفضل اقبالی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 126

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27713 10003022
5,000 4,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب از «مقدمه و فصل های کلیات و کیفیت فراغت؛ فعال یا منفعل» گردآوری شده است.

در این کتاب نویسنده فصل اول را با تعریف «مفهوم شناسی فراغت، تفریح، سرگرمی، رویکرد اسلام و غرب به فراغت و ابعاد آن، فراغت و کار و تفریح و سرگرمی» گردآوری کرده است.

در رابطه با تعریف فراغت در این کتاب آمده است: «فراغت به معنای رهاشدن از کار یا فعالیت خاصی است که افراد به طور معمول درگیر آن هستند. اوقات فراغت برای افراد معمولا همراه با اختیار و حق انتخاب برای آنان بوده و فعالیت هایی که افراد در این اوقات انجام می دهند به دلیل انتخابی و داوطلبانه بودن آن ها، با علاقه و تمایل بیشتری صورت گرفته و اگر همراه با برنامه ریزی دقیق و هدفمند باشد، باعث تعالی و نشاط و بالندگی فرد گردد.

در فصل دوم موضوعاتی همچون: «انسان مدرن و فراغت منفعل، بازی و سرگرمی، توصیه هایی به والدین، کودکان و بازی های رایانه ای، غفلت و گناه، فاجعه ای به نام پارتی های مختلط، پرسه در مراکز خرید و تقویت سرمایه داری، اعتیاد به اینترنت، آسیب های فردی و خانوادگی شبکه های اجتماعی، از خانواده تلویزیونی تا خانواده دینی و پیشنهاداتی برای فراغت مفید» مورد بررسی قرار گرفته است.

از دیگر مباحث فصل دوم «پیشنهاداتی به مادران برای مدیریت فراغت فرزندان، بایسته های تفکرکردن، آداب سفر در اسلام، پیشنهاداتی برای سفر، ورزش سنتی و مدرن، اوقات فراغت و ورزش های تفریحی، ورزش و تمرین در صبح، ورزش و تمرین در ظهر، ورزش و تمرین در بعد از ظهر، فواید بازی های تفریحی، دلیل حرمت قمار، موسیقی، بازی شطرنج، بازی با رایانه، شرط بندی فوتبال و جایزه پیش گویی مسابقات» است.

در بخش «از خانواده تلویزیونی تا خانواده دینی» نقش رسانه در فرهنگ خانواده مورد بررسی قرار گرفته و آمده است: «نقش رسانه ها در گسترش و ترویج فرهنگ برخاسته از تحولات مدرنیسم، نیز غیرقابل انکار می باشد و رسانه های دیداری و شنیداری با بازتولید پیام های فرهنگ و سبک زندگی دنیای مدرن، در جهت دهی روند تحولات خانواده، سهم ایفا می نمایند. از جمله این رسانه ها، تلویزیون می باشد که می توان گفت تنها رسانه ای است که اکثریت قریب به اتفاق افراد جامعه به آن دسترسی داشته و مخاطب آن هستند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما