loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر سوره های حمد، قدر، عصر، نصر و اخلاص

4 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده سید محمدرضا صفوی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27717 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شناسنامه، غرض، حقایق کلی و فضیلت سوره، در کنار ترجمه آیه به آیه و شرح و بیان آنها، محتوای کتاب «تفسیر سوره های حمد، قدر، عصر، نصر و اخلاص» را تشکیل می دهد. نثر روان، نسبتاً ساده و عامه فهم از جمله ویژگی های بارز این تفسیر است که نمونه ای از آن را در تفسیر آیه «و تواصوا بالحق» در سوره عصر شاهدیم: «و تواصوا بالحق»: حق، مقابل باطل است و هم عقاید و اندیشه های درست را شامل می شود و هم اعمال و گفتار راست و درست را. از سویی دیگر، عبارت «و تواصوا بالحق»، مطلق است؛ یعنی مقید نشده به اینکه توصیه در چه بعدی از ابعاد حق باشد؛ لذا فهمیدن حق، پیروی از حق، پشتیبانی از حق، برپایی حق و مانند اینها را شامل می شود.
از زاویه ای دیگر، قیدی در مورد توصیه کننده، مطرح نشده است؛ پس همگان از هر قشر و صنف و از هر مقام و مرتبه ای که باشند، باید دیگران را به حق توصیه کنند. از بعدی دیگر در مورد توصیه شوندگان نیز قیدی مطرح نشده است؛ لذا همگان باید توصیه به حق شوند؛ هر چند به لحاظ مقام اجتماعی، از توصیه کننده، مرتبه ای بالاتر داشته باشند؛ مانند شاگرد و استاد، مرئوس و رئیس، عامه مردم و عالمان و صاحبان مناصب.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما