loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برپا

5 (1)

ناشر کتاب نیستان

نویسنده مریم راهی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 268

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27784 10003022
42,000 39,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رمان «برپا» در مقام تألیف دومین اثر منتشر شده از نویسنده آن؛ مریم راهی است اما از منظر شیوه و سبک بیان بدون شک از پایه­ گذاران شیوه­ ای تازه در ادبیات داستانی نسل نو ایران است که می­توان از آن به ادبیات اخلاق­مدار و یا ادبیات مروج سبک زندگی اسلامی ایرانی یاد کرد.

«برپا» رمانی است در قد و قامت و حجمی قابل قبول. داستانش به دلمشغولی­ها و زندگی روزانه زنی به نام رها باز می­گردد. زن جوانی که در تجربه نخست زندگی زناشویی خود دچار بحران شده اما در گیر و دار شروع رابطه عاشقانه تازه­ای است. اما چیزی که این نگاه به ظاهر کلیشه­وار در روایت داستان را دچار عطف کرده و محتوای آن را با تغییر همراه می­کند، نگاه موحدانه رها به عنوان راوی داستان به زندگی و تمامی رویدادهای آن است؛ نگاهی که می­تواند سرآغاز تبلیغ سبکی تازه و نوین از زندگی دین­مدارانه در چهارچوبی عفیف و توحیدی باشد که خلاء آن در زندگی شهری این روزهای ما در کلان­شهرهای کشورمان به شدت قابل احساس است.

رمان «برپا» نثری شاعرانه دارد و نویسنده در هیچ کجای از داستانش سعی نداشته است تا با عصبیتی خاص تفکر خودش را به خورد مخاطبش بدهد. رها نماینده یک زندگی ساده و در عین حال پرشور در جامعه هزار رنگ امروز ماست. نماینده­ای که سعی دارد تا به بیینده خود بگوید در بدیهی­ترین و ساده­ترین رویدادهای زندگی پیرامونی­مان نیز می­توان نگاهی انسانی و دین­مدارانه داشت و بر پایه همان نگاه، دید، حرف زد، استنتاج کرد و در نهایت به عمل رسید.

رمان «برپا» با این حال رمانی شعارزده به شمار نمی­رود. نویسنده کتاب در مقام یک زن به خوبی با ظرائف و زوایای نگاه به زندگی از منظر یک زن آشناست. راهی جهان­بینی زنان در زندگی را می­شناسد و مانند خمیر مایه­ای در درون دستانش برای مواجه کردن شخصیت­های داستانی با رویدادهایی که مد نظر دارد از آنها بهره می­برد. تصویری که او از زن در این رمان می­سازد تصویری است منطقی، معقول و ساده و در عین حال سالم از یک زن ایرانی و مسلمان که در چهارچوب­های زندگی شهری و آپارتمانی امروز زندگی می­کند، تارک دنیا نیست، مهمانی می­رود، دوستی می­کند، عاشق می­شود و در عین حال زندگی سالم و دین­مدارانه دارد. الگوی زیستی رها در این رمان به معنی کامل الگویی آموختنی برای تمامی مخاطبانی است که فکر می­کنند این چهارچوب زیستی در عمل و خارج از شعار امکان تحقق ندارد.

رمان «برپا» در فضایی منتشر شده که معدود کتاب­های منتشر شده در این زمینه را، تاکنون ناشرانی معدود و بیشتر در قالب ترجمه به مخاطبان عرضه کرده­اند. در چنین فضایی رمانی ایرانی با نثری شاعرانه و داستانی برکشش و تعلیق که در زیر پوست خود داستانی عاطفی را نیز دنبال می­کند بدون شک برای مخاطبان ایرانی و نیز علاقه­مندان به خلق آثار داستانی با سبک و سیاق خانوادگی و البته دینی بسیار جذاب و خواندنی خواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما