loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مباحثی درباره حوزه

1 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2789 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب مجموعه ای ارزشمند و پربار، برگرفته از سخنرانی ها و مصاحبه های حضرت استاد درباره روحانیت و حوزه می باشد.

این کتاب در هشت بخش به مباحث ذیل می پردازد:
بخش اول درباره موضوع اسلام و روحانیت است که ابتدا در آن به برخی از ویژگی های اسلام و از آن جمله اصالت و صلاحیت کامل آن برای تأمین سعادت فردی و اجتماعی انسان اشاره می شود. سپس لزوم آموختن هرچه بیشتر حقایق اسلام مورد تأکید قرار می گیرد و آمادگی دنیا برای پذیرش اسلام گوشزد می شود. استاد در ادامه بر لزوم شناخت و معرفی صحیح اسلام برای جبران تقصیرها و قصورهای گذشته و پرهیز از کجروی هایی که احیاناً در معرفی اسلام صورت گرفته، تأکید می ورزند.
در بخش دوم، فلسفه وجودی و جایگاه روحانیت به بحث گذاشته می شود. در این بحث، مسایلی از قبیل: فلسفه وجودی و ارزش روحانیت و نکاتی که به رشد و شکوفایی این ارزش کمک می کنند، جایگاه روحانیت پیش از انقلاب، حوزه و روحانیت پس از انقلاب، و ضرورت حفظ جایگاه روحانیت در میان مردم، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
بخش سوم درباره وظایف روحانیت سخن می گوید و بر وظایفی از قبیل شناخت اسلام، شناخت نیازهای جامعه، تبیین و پاسداری از اسلام، شرایط لازم برای روحانی، و تبلیغ دین تأکید می ورزد.
در بخش چهارم پیشنهاداتی درباره حوزه مطرح می شود. ابتدا پیشنهادهای کلی در مورد وضعیت برنامه و دروس حوزه، وظایف نظام آموزشی حوزه، ضرورت توسعه کمی و کیفی حوزه برای پاسخ گویی به مسائل و شبهات بیان می شود. سپس حضرت استاد در زمینه رشته های تحصیلی فقه و اصول، فلسفه و تفسیر توصیه هایی می فرمایند. آن گاه برای رونق بخشیدن به بخش تحقیقات علمی در حوزه، شش پیشنهاد عرضه می شود، و در نهایت طرح جامع پیشنهادی معظم له برای اصلاح برنامه درسی حوزه در جهت کسب توانایی در پاسخ گویی به نیازهای دینی جامعه و ایفای رسالت نشر معارف اسلامی در سراسر جهان و نیز به منظور ایجاد تحولات کمی و کیفی در برنامه های درسی و تحقیقاتی حوزه، مطرح می گردد.
بخش پنجم در موضوع حوزه و فرهنگ مباحثی درباره حوزه و انقلاب فرهنگی و وظیفه حوزه در قبال تهاجم فرهنگی مطرح می سازد.
بخش ششم که با عنوان «حوزه و دانشگاه» است، بحث هایی درباره وحدت حوزه و دانشگاه و علل عدم تحقق کامل آن، و نیز درباره مقایسه حوزه و دانشگاه ارائه می کند.
بخش هفتم از حوزه و کاستی ها و خطرها سخن می گوید، و بالاخره بخش هشتم کتاب به بیان توصیه های اخلاقی استاد در زمینه خودسازی و تزکیه و تهذیب نفس، اخلاص، ارتباط با خدا و توسل، زهد و ساده زیستی، استفاده از لحظات عمر و اهمیت دادن به تحصیل اختصاص یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما