loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب و کتابخوانی در آئینه رهنمودهای مقام معظم رهبری

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده سید علی خامنه ای

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 364

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب کتاب و کتابخوانی در آئینه رهنمودهای مقام معظم رهبری توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است. رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته، همواره در مناسبت­ های مختلف درجمع مردم و مسئولان فرهنگی و متولیان تولید و نشر کتاب، رهنمودهایی برای ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی در کشور ارائه کرده است. کتاب "کتاب و کتابخوانی در آئینه رهنمودهای مقام معظم رهبری" به صورت موضوعی، به بیانات رهبری در سال های گذشته به ویژه در بازدیدهایشان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پرداخته است.

باید به فکر باشیم و دغدغه ی نوع کتاب هایی که تولید می شود نیز در ما باشد. باید کتابِ خوب تولید شود. کتاب یک غذاست؛ یک غذای روح است؛ یک نوشیدنی روح است و چنانچه مقوّی باشد، روح را تقویت می کند. ما که سفارش می کنیم از این نوشیدنی بخورید، نوع نوشیدنی را معیّن نکرده ایم. باید مواظب باشیم که مبادا نوشیدنی مسموم، خطرناک، فاسد، گندیده و مضر با رنگ آمیزی های خیلی خوب، دست مردم داده شود؛ بدون این که مردم بدانند. همان طور که اماکن و سازمان های ویژه، اگر ببینند غذایی فاسد به مردم فروخته می شود، با تولید کننده مقابله می کنند؛ اگر کتاب فاسدی هم به مردم داده می شود، باید با آن مقابله شود.
البته من اعتقاد ندارم که باید هر کتاب و نوشته ای را که با سلیقه ی خاصی نمی سازد و مضر به نظر می رسد، جلوش را بگیریم. لکن کتب و نوشته هایی هست که مضر بودنشان برای مردم، واضح است؛ یعنی ترویج فحشا و فساد و از این قبیل است که برای مردم زیان آور است، نباید اجازه بدهند که چنین کتب و نوشته هایی منتشر شود. اما بیشتر باید تلاش کرد که کتاب های خوب، چاپ و منتشر شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما