loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ای بر روایت در ادبیات و سینما

ناشر مینوی خرد

نویسنده پاکوب لوته

مترجم امید نیک فرجام

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 319

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب نویسنده کوشیده است ضمن طرح مفاهیم کلیدی نظریۀ روایت، طیف متنوعی از متون روایی و داستانی، اعم از داستان کوتاه، رمان و فیلم، را بررسی و تحلیل کند. بر این اساس، کتاب به دو بخش کلی تقسیم شده است: در بخش نخست، نظریۀ روایت یا "روایت شناسی" با تکیه بر نظرات برجسته ترین چهره های این حوزه معرفی شده است؛ و در بخش دوم، از رهگذر بررسی موردی چند متن ادبی و آثار سینمایی ای که بر اساس این متون ساخته شده اند (محاکمه: کافکا/ولز؛ مردگان: جویس/هیوستن؛ دل تاریکی: کنراد/کاپولا؛ به سوی فانوس دریایی: وولف/کالین گرگ؛ مهمانی ببت: بلیکسن/گیبریل اکسل) مفاهیم حوزۀ روایت شناسی در عمل آزموده شده و مشارکت آن ها در ساختار داستانی و دلالت های مضمونی آثار مورد بررسی قرار گرفته است. به این ترتیب، نویسنده ضمن استفاده از مفاهیم نظریۀ روایت برای تشریح و ارزیابی فرایند اقتباس، تحلیل آثار اقتباسی را به میدانی برای جلوه گری و آزمایش این مفاهیم تبدیل کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

زهره سادات امیری

سلام...
لطفا وقتی کتابی و ندارید بزنید ناموجود... من الان از سه شنبه هفته پیش سفارش دادم سه تا از کتابایی سفارش دادم و زدین در دست تهیه.
تا حالا ندیده بودم فروشگاه اینترنتی ای چیزی و بزنه موجود سفارش بدی بعد نداشته باشن.
جالب تر اینه که هنوزم این کتابا رو تو سایت ناموجود نکردین یعنی میخواید هر کسی سفارش داد بگید نداریم باید بریم بیاریم؟ چرا انقدر سیستمتون
ضعیفه؟

7 مرداد 1398

سلام دوست عزیز، در اولین مرحله ثبت سفارش قید شده که امکان ثبت سفارش به منزله موجودی در انبار نیست و بعضی از کتاب های ثبت شده در سایت بعد از ثبت سفارش اقدام به تهیه می شود، به همین دلیل در آخرین مرحله ثبت سفارش قید شده که پولی واریز نشود تا بعد از ارسال پیامک تایید از طرف سایت اقدام به واریز شود

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما