loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دادرسی عادلانه: محاکمات کیفری بین المللی

کتاب سال 1388 جمهوری اسلامی ایران و کتاب برگزیده دومین جشنواره بین المللی فارابی

ناشر موسسه مطالعات و پژوهش های حقوقی شهر دانش

نویسنده مصطفی فضائلی

گردآورنده کتاب هدایت الله فلسفی

مستندساز سید جمال سیفی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 532

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

سیستمهای عدالت کیفری بین المللی ویژگی هایی دارد که آن را از انواع ملی قدری متمایز می سازد، لیکن اغلب این ویژگی ها توسعه دهنده است. از جمله رهایی از ملاحظات خاص داخلی، نمایندگی از جامعه بین المللی، خروج از نفوذ و سلطه دولتی، حکومتی نبودن قضای بین المللی و عدم وابستگی اداری و مالی به یک دولت، همچنین برخورداری از قضات دارای خصوصیات برجسته و شرایط اخلاقی و حرفه ای فوق العاده که نمایندگی فرهنگها، تمدنها و نظامهای مهم حقوقی را دارند. در نتیجه آزادی عمل، استقلال و بی طرفی دادگاه و قضات بین المللی تا حد زیادی افزایش می یابد، از تقیّد به یک الگو یا مدل خاص دادرسی کیفری آزاد است، می تواند از نقاط قوت و محاسن همه نظامهای ملی بهره ببرد و خود نیز با ابداع عناصری بر قوت آن بیافزاید.
این موقعیت می تواند در پرتو نظارت بین المللی و نقد و نظر اندیشمندان و پژوهشگران حقوق و قضا در سراسر دنیا شکوفا گردد. استمرار این روند تکاملی در رابطه دیالکتیک میان سیستم عدالت کیفری بین المللی و ملی می تواند امید به تضمین هر چه بیشتر محاکمات عادلانه را در عرصه های ملی و بین المللی تقویت کند، و استقرار صلح بر پایه عدالت را نوید دهد.
کتاب دادرسی عادلانه: محاکمات کیفری بین المللی تألیف آقای دکتر مصطفی فضائلی که به تقریظ آقای دکتر هدایت الله فلسفی و دیباچه آقای دکتر سیّدجمال سیفی مزیّن شده است در بخش اول از مفهوم، قلمرو و پیشینه دادرسی عادلانه سخن به میان آورده است و در سه بخش بعدی معیارها و تضمینهای دادرسی عادلانه، اصول کلی ماهوی و شکلی دادرسی منصفانه، و حقوق مظنونان و متهمان را در مقررات و رویه دادگاههای کیفری بین المللی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما