loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی و اصول عرفان نظری

ویراست دوم

4.4 (7)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28563 10003022
570,000 513,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مبانی و اصول عرفان نظری، درس های حجت الاسلام یزدان پناه در دوره های تربیت محقق عرفان اسلامی در دائرةالمعارف علوم عقلی اسلامی است که به صورت جزوه درسی در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است ولی به علت درخواست های زیاد طلاب و دانشجویان علاقمند به عرفان پژوهشی، معاونت پژوهشی دائرةالمعارف علوم عقلی اسلامی تصمیم گرفت که مکتوب درس ها را با ویرایش و تحقیق حجت الاسلام یزدان پناه به صورت کتاب توسط انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به چاپ رسیده است.

کتاب مبانی و اصول عرفان نظری، بیان مهمترین «اصول عرفان نظری» با استناد به کتب و منابع درجه اول عرفانی است. در این اثر که حاصل تدوین نود جلسه درس نویسنده است، ضمن بیان کلیاتی از تاریخچه و تحولات عرفان نظری و خاستگاه و ادوار مختلف عرفان، به چیستی عرفان نظری و نسبت آن با شریعت و عقل پرداخته شده و سپس اصلی ترین مبانی عرفان نظری و دیدگاه های حکما و عرفای مشهور درباره آنها بیان گردیده است.

بیان مباحثی مانند «وحدت وجود» و تحلیل فلسفی و عرفانی آن، مفهوم توحید در عرفان مقام ذات و مراتب تجلی خداوند متعال، اسما و صفات الهی و براهین مبتنی بر آن، انسان کامل و ویژگی های او، نسبت بین انسان کامل با عالم هستی، رابطه انسان کامل با نبوت و امامت و ولایت، توصیف عوالم ملکی و ملکوتی و بیان دیدگاه های عرفای بزرگی مانند محیی الدین ابن عربی، ضائن الدین ابن ترکه، ملاصدرا، شیخ اشراق (شهاب الدین سهروردی)، سیدحیدر آملی، محمد بن حمزه فناری، صدرالدین قونوی و داود بن محمود قیصری در این باره این مسایل عرفانی از مندرجات مهم کتاب مبانی و اصول عرفان نظری است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما