loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اینستالوژی: نگاه معکوس اینستاگرامی به روح زندگی

ناشر آرما

نویسنده سید مجید حسینی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28604 10003022
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«اینستالوژی» پنجمین اثر سید مجید حسینی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است. این کتاب شامل بیش از دویست متن است که از مجموعه نوشته هایی که حسینی طی سه سال گذشته در اینستاگرام خود منتشر کرده انتخاب شده اند. کتاب اینستالوژی: نگاه معکوس اینستاگرامی به روح زندگی، در انتشارات آرما منتشر شده است.

در شرایطی که رویارویی اکثریت کاربران با تصاویر اینستاگرامی از نوع «دیدن» است نه «نگریستن»، وی رویه ای متفاوت در پیش گرفته است. او به تصاویر «نگاه» کرده و در پی معانی دیگری در پس آنچه دیده می شود بوده است. برای حسینی تصویر بهانه ای است برای اندیشیدن پیرامون انسان و جهان. تلنگری است به ذهن برای اکتشاف و رسیدن به شناختی نو. از همین رو، اغلب متن ها بی نیاز از تصاویر خوانده می شوند و گاه حتی ارتباطی بین متن و تصویر دریافت نمی شود که البته این یک عیب نیست.

هر تصویر ذهن نویسنده را به سمتی کشانیده و دست به قلمش کرده تا از خاطراتش، از دغدغه هایش، از تجربه هایش و از دیدگاهش نسبت به موضوعات مختلف بنویسد و از همین رو هر متن به شدت شخصی است. سیب های زخمی سرخ توی حوض حیات دانشکده هنرهای زیبا تنها در ذهن نویسنده به نمادی از زخم های روزگار تبدیل می شوند و این تخیل نویسنده است که ردپاهای روی برف را به دعوتی برای عبرت گرفتن از زندگی دیگران تبدیل می کند.

اینستالوژی را نباید در یک نشست خواند که شاید کمی خسته کننده باشد. باید آن را دم دست گذاشت و در فرصتی که پیش می آید یکی دو متن از آن را خواند و درباره آن اندیشید. اینستالوژی مجالی را فراهم می آورد تا کمی بیشتر فکر کنیم و خودمان و جهانمان را از نو ببینیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما