loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحولات خاورمیانه پس از انقلاب اسلامی

ناشر سفیر اردهال

نویسنده مجید صفاتاج

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 278

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

این اثر با بررسی دخالت های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، به ارزیابی وضعیت کشورهای حاشیه خلیج فارس و مسائل استراتژیک این منطقه پرداخته است.

بنابر مطالب این کتاب، با نگاهی به رویدادهای مثل شکل گیری حکومت خودگردان فلسطین، اشغال نوار غزه، جنگ 33 روزه، تحولات سه دهه گذشته در منطقه خاورمیانه و تاثیرگذاری آ ن ها در رخدادها و حوادث بعدی این منطقه و ارزیابی دقیق همه این تحولات، این نکته اصلی و اساسی روشن خواهد شد که با وجود تلاش سیاسی و نظامی جبهه استکبار و صرف هزینه های بالا برای بازگرداندن وضعیت این منطقه به زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آنها نتیجه معکوس گرفته اند.

این اثر در 14 فصل تنظیم شده است که از عنوان های آن می توان به «اشغال نظامی ایران توسط رژیم بعثی عراق»، «انتفاضه اول فلسطین _1987»، « تجاوز 16 روزه اسرائیل به لبنان در سال 1996»، «انتفاضه الاقصی»، «اشغال عراق»، «جنگ 33 روز اسرائیل و حزب الله» و «عملیات تبادل اسیران اسرائیلی- لبنانی- 2008 » اشاره کرد. از مباحث گوناگون این نوشتار می توان پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، سازماندهی حزب الله، حزب الله و نیروهای سیاسی، مذاکرات دو جانبه ساف ـ رژیم صهیونیستی ، اجلاس چهار جانبه شرم الشیخ و عملیات رضوان را نام برد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما