loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بحران عروسکی

ناشر کتاب نیستان

نویسنده مهدی نورمحمدزاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 94

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29034 10003022
6,000 5,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«بحران عروسکی» عنوان مجموعه داستانی است از مهدی نورمحمد­زاده داستان­ن ویس خوش­ آتیه، شامل هفت داستان کوتاه با مضامین مختلف؛ از دفاع مقدس تا مضامین روز اجتماعی.

داستان­های این مجموعه که با عنوان­های بحران عروسکی، مجنون جزیره، همبازی، شابیل، هبوط در عالم اینترنت، مایل به عشق و ازدحام در کافی شاپ در این کتاب جمع شده­اند؛ تلفیق هنرمندانه­ای از مضمون و تکنیک روایت داستانی است که به شکل زیبایی در دل متن­های داستانی این کتاب می­توان سراغ از آن گرفت.

نورمحمد­زاده در داستان­های خود در این کتاب از تم داستانی هوشمندانه و زیبایی بهره برده است. داستان­هایی که به نظر می­رسد دارای ریشه­ای حقیقی بوده و نویسنده توانسته با هنرمندی تمام آنها را به عنوان محور روایت داستانی خود قرار داده و خواننده را با شوق کشف سر نهفته در درون آن تا انتها با خود همراه کند.

تم­های داستانی نویسنده به ویژه در داستان­هایی مانند مجنون جزیره، مایل به عشق و همبازی به خوبی شاهدی بر این ادعاست.

نورمحمد­زاده همچنین در بسیاری از داستان­های این مجموعه زاویه روایت اول شخص را برای روایت داستانی خود مورد استفاده قرار داده و با بهره­گیری از آن و با قرار دادن خود در مقام راوی، دقیق­ترین ترسیم را از حالات انسانی شخصیت­های خود پیش چشم خوانندگان می­کشاند. در این میان وی با هنرمندی تمام در دو داستان از این مجموعه و به صورتی مستقل با تغییر زاویه دید به روایتی تازه از یک قصه نیز دست زده است که می­توان آن را به طبع­آزمایی تکنیکی نویسنده نیز تعبیر کرد.

زبان روایت نورمحمد­زاده در این مجموعه بسیار دلنشین و انسانی است. او با زیبایی هر چه تمام­تر توانسته تمامی ظرافت­های حس انسانی را در قالب داستان­های این مجموعه به تصویر بکشد و تمام بالا و پایین­های چهره انسان را در قالب فراز و فرودهای موقعیت داستانی این داستان­ها در معرض دید مخاطب قرار دهد. از این منظر می­توان گفت که داستان­های کوتاه وی تنها طبع­آزمایی تکنیکی در استفاده از چند زاویه دید برای بیان داستانی مفاهیمی ثابت نیست، بلکه می­توان آنها را تلاش یک نویسنده برای بیان چند روایت متفاوت و ترسیم چند فضای متفاوت از انسان­هایی دانست که در مواقعی خاص تصمیماتی بزرگ و خارج از درک عادی آدمی می­گیرند؛ تصمیم­هایی که نویسنده را در مقام راوی وا می­دارد تا با استفاده از فضاهایی متفاوت آنها را عنوان کند.

نورمحمد­زاده از سوی دیگر در این داستان­ها، خود را نویسنده­ای بسیار حساس، دقیق، عاطفی و در عین حال بسیار بینا به مخاطب خود نشان می­دهد. نویسنده­ای که نادیده­های زیادی برای بیان داستانی در چنته دارد و در کنار آن توانایی قابل توجهی را نیز برای بیان داستانی دیده­ها و حس خود از جامعه پیرامونش در دست دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما