loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهت نما (40 پرسش و پاسخ مهدوی)

3 (2)

ناشر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)

نویسنده محسن قرائتی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 139

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب جهت نما در قالب 40 پرسش و پاسخ مهدوی به پرسش هایی مانند اعتقاد به موعود در ادیان چگونه مطرح شده است، چرا امام زمان(عج) غایب شد، برنامه حکومتی حضرت مهدی(عج) چیست، آیا این مطلب درست است که اگر دنیا پر از ظلم شود امام زمان(عج) زودتر ظهور می کند و حضور و آمادگی چه تعدادی از یاران امام زمان(عج) برای قیام وی کفایت می کند پاسخ می دهد.

امام زمان(عج) چه زمانی ظهور می کند، آیا ممکن است امام زمان(عج) در عصر غیبت دیده شود، آیا توصیه به رفتن به مسجد جمکران سند معتبری دارد، آیا امام زمان(عج) همسر و فرزند دارد، منتظران ظهور امام زمان(عج) چگونه می توانند او را یاری کنند، چگونه ممکن است امام زمان(عج) در کودکی رهبر مسلمانان جهان شود و آیا الگوی حکومت حضرت مهدی(عج) و افراد آن قبل از ظهور تحقق پیدا می کند از پرسش های دیگر این کتاب است.

در مقدمه این اثر می خوانیم: جایگاه امامت مانند نبوت است، به همان دلیلی که به انبیا نیاز داریم، به امامان معصوم نیز نیازمندیم، دلیل نیازمندی بشر به رهبر معصوم ضعف عقل و علم انسان است.

اگر عقل انسان کامل بود، هیچ کس در عمرش بارها پشیمان نمی شد و اگر تشخیص انسان صحیح بود، هیچ طلاقی صورت نمی گرفت، صدها میلیون پشیمانی و طلاق نشان دهنده آن است که عقل و تشخیص انسان کامل نیست و همه چیز را نمی تواند به خوبی تشخیص دهد.

اگر خداوند متعال هستی را برای بشر بیافریند و بشر را برای قرب و عبادت خودش خلق کند ولی دست او را در دست غیرمعصوم بگذارد، ظلم به بشر و همه مخلوقات کرده است و این کاری خلاف حکمت است که بدون شک از خدای حکیم کار بیهوده سر نمی زند.

بدیهی است واگذار کردن هدایت جامعه به انسان غیر معصوم ظلم به بشر و بر خلاف حکمت، عقلانیت و خردورزی است.

برای رهپویان حقیقت و جست وجوگران راه هدایت در راستای شناخت امام زمان(عج) سوالاتی مطرح می شود که در این کتاب تلاش خواهد شد به تعدادی از آنها پاسخ داده شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما