loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر موضوعی قرآن کریم: آموزه هایی از فضائل و حقوق اهل بیت (ع) در قرآن

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم، آموزه هایی از فضائل و حقوق اهل بیت (ع) در قرآن را بیان می کند. این کتاب نوشته فتح الله نجارزادگان است و در انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) به چاپ رسیده است.

خداوند در سطح ظاهر و باطن آیات فراوان از اهل بیت پیامبر اکرم (ص) ـ برخلاف اهل بیت سایر انبیا ـ با عناوین گوناگون یاد کرده است. در سطح ظاهر همانند عنوان «اهل البیت» (احزاب / 33)، «اهل الذکر» (نحل / 44؛ انبیا / 7)، «ذی القربی» (انفال / 42؛ حشر / 7)، «اولی الامر» (نساء / 59)، «اوتو العلم» (عنکبوت / 49)، «من عنده علم الکتاب» (رعد / 43)، «صادقین» (توبه / 119) «الذین اصطفینا من عبادنا» (فاطر / 33) و مانند این عناوین پر بها که دلالت بر شأنی از شئون اهل بیت دارد و جایگاه آنان را در سازمان دین نمایان می کند، ذکر کرده است.

تفسیر موضوعی قرآن کریم: آموزه هایی از فضائل و حقوق اهل بیت (ع) در قرآن، تعدادی از آیات در این زمینه را گزینش کرده و با دسته بندی آنها در دو قلمرو فضایل و حقوق اهل بیت کوشیده است مفاید آنها را با توجه به قراین درون متن و برون متن (مبتنی بر روایات فریقین) به صورت نظام مند و منسجم شرح دهد و به شبهات پاسخ گوید. از جمله فضایل اهل بیت، فضیلت تطهیر و همتایی با کتاب خدا و از جمله حقوق آنان، حق معرفت، ولایت، اطاعت، مودت و وراثت زمین است که در کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم: آموزه هایی از فضائل و حقوق اهل بیت (ع) در قرآن مورد بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما