loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکمت نامه بسیج

3 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

ویراستار سید محمد دلال موسوی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 315

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29436 10003022
110,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آنچه در این کتاب درباره جایگاه بسیج ، بایسته ها، مسئولیتها و راز موفّقیت این نهاد مقدّس آمده ، به گونه ای با این ویژگیها و این اصول در ارتباط اند. یا از پیشْ نیازهای وصول به این اصول اند و یا از لوازم و آثار آن.

جایگاه قرآنی بسیج
بسیج، هنگامی در جایگاه قرآنیِ خود ـ که در فصل اوّل این حکمتنامه آمده ـ قرار می گیرد و بسیجی، هنگامی پیروِ پیامبران بزرگ الهی، برادرِ خاتم پیامبران در آخر الزّمان، ارجمندتر از یارانِ پیامبر اسلام در بَدر و اُحد و در نهایت، زمینه ساز حکومت جهانی اسلام به رهبری مهدی آل محمد صلی الله علیه و آله است که جانش لبریز از عشق خدا باشد؛
عشقِ پیامبرانه، نه عشقِ صوفیانه. محبّتی که او را در برابر دوستان خدا، فروتن، و در برابر دشمنان او سرفراز می دارد؛ عشقی که عاشق را برای استقرار آرمانها و ارزشهای الهی و انسانی در جهان به پیکار وا دارد، و «اذان شهادت و رشادت سردادن» و استواری در برابر تهاجم تبلیغاتی دشمنان خدا، گواه صداقت عاشق در دعوی محبّت است.

بایسته های بسیج
دارا بودن آگاهی های دینی، آگاهی های سیاسی، اخلاق شایسته و دوری از صفات نکوهیده، به شرحی که در فصل دوم حکمتنامه آمده، مقدّمه و پیش نیازِ دستیابی به قلّه شکوهمند بسیج است.

مسئولیتهای بسیجی
همچنین انجام دادن مسئولیتهای فردی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی که در فصل سوم حکمتنامه بدان پرداخته ایم و نیز آنچه در فصل چهارم رازِ موفّقیت بسیجی شناخته شده است، آثار و لوازم دستیابی به این جایگاه بلند است.

بسیجیان نمونه
در فصل پنجم حکمتنامه، دو نمونه از پیشتازان وصول به قلّه جایگاه بسیج ، معرّفی شده اند: نمونه اوّل، شماری از یارانِ امیر مؤمنان اند که «شُرطة الخمیس (نیروهای ویژه)» نامیده می شدند و با آن حضرت، پیمان جانبازی بسته بودند و علی علیه السلام در سوگشان از عمق جان آه می کشید. نمونه دوم، یاران سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام هستند که حضرت آنان را بهترینِ یاوران خوانده است. عصر ما، از نگاه امام خمینی قدس سره، دوران ظهور سومین نمونه از این دست بسیجیان است؛ آنانی که امام رحمهم الله به خلوص و صفایشان غبطه می خورَد و بسیجی بودن را مایه افتخار خود در دنیا می داند و از خدا می خواهد تا او را در قیامت، در صف آنان محشور نماید: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند؛ چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود، بسیجی ام. بدان امید که ادامه دهندگان راه امام بتوانند با تقویت نهاد نورانی بسیج و تربیت هرچه بیشتر بسیجیان نمونه، مقدّمات تحقّق کامل پیشگویی های قرآن را فراهم سازند و بدین سان، انقلاب اسلامی ایران را به انقلاب جهانیِ اسلام به رهبری امام عصر ـ أرواحنا فداه و عجّل اللّه فرجه ـ پیوند دهند.

فهرست مطالب:
فصل اوّل: جایگاه بسیجی
فصل دوم: بایسته های بسیج
فصل سوم: مسئولیتهای بسیجی
فصل چهارم: راز موفقیت بسیجی
فصل پنجم: بسیجیان نمونه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما