loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماجرای یک نامه

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید مهدی شجاعی

تصویرگر سید حسام الدین طباطبایی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 32

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این درست که «سید مهدی شجاعی» را این روزها بیشتر به عنوان نویسنده ی بزرگ سالان می شناسند و آقای شجاعی هم چند وقتی بود که کم تر برای بچه ها می نویسد؛ اما با همه ی این ها دلیل نمی شود که داستان هایی را که او هر از گاهی برای نوجوانان می نویسد، کم اهیمت بدانیم.

یکی از ویژگی های «سید مهدی شجاعی» در این است که گاهی داستان های تکراری را به گونه ای دوباره نویسی می کند که همه ی ما ـ حتی بزرگ ترهای ما ـ دوباره برای خواندش علاقه پیدا می کنند.

یکی از این داستان های به ظاهر تکراری، ماجرای نامه نوشتن پیامبر عزیز ما، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) به خسرو پرویز، پادشاه ایران و دعوت او به اسلام است که «سیدمهدی شجاعی» آن را در قالب کتابی با نام «ماجرای یک نامه» نوشته است.

داستان این نامه از این قرار است که خسرو پرویز، پادشاه ایران، پس از خواندن نامه ی پیامبر اکرم (ص) که او را به اسلام دعوت کرده بود، نامه را پاره می کند و دو سوار را برای دستگیر کردن پیامبر به شهر یثرب (مدینه) می فرستد؛ ولی... خوب، تا این جای ماجرا را همه می دانیم؛ اما مطمئنم که بسیاری از ما از بخش دوم این داستان بی اطلاعیم؛ ادامه ی این ماجرا، موضوع اصلی کتاب آقای شجاعی است که به زیبایی آن را بیان کرده است.

کتاب «ماجرای یک نامه» در کنار داستان زیبای خود، از نقاشی های زیبایی هم بهره برده است. نقاشی های آقای «سیدحسام الدین طباطبایی» به جذابیت این کتاب افزوده است.

با ورق زدن صفحات این کتاب با سه گونه متن روبه رو می شویم: صفحات فقط داستانی، صفحات فقط تصویری و گاهی هم صفحاتی که داستان و تصویر را در کنار هم دارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما