loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیامبر اعظم از نگاه قرآن و اهل بیت علیهم السلام

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم حمیدرضا شیخی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 284

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29670 10003022
110,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رهبر بزرگوار جمهوری اسلامی ایران، آیت اللّه خامنه ای، سال 1385 هجری شمسی را «سال پیامبر اعظم» نامید. این اقدام زیبای فرهنگی که در واقع، شکار فرصتهاست، بستر بسیار مناسبی است برای آشنا کردن هر چه بیشتر جهان اسلام، بلکه همه جهانیان، با کاملترین انسان و بزرگترینِ پیامبران الهی.

بیتردید، شناخت چهره نورانی پیامبر خدا و آشنایی با سیره علمی و عملی او میتواند زندگی مادّی و معنوی بشر را دگرگون کند و زمینه جهانی شدن ارزشهای اسلامی را فراهم سازد. از این رو، دشمنان اسلام، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و پیامدهای آن در جهان که از قدرت فرهنگی اسلام، احساس خطر کردهاند، با همه توان میکوشند این چهره نورانی را تاریک جلوه بدهند و خدشهدار کنند. کتاب آیات شیطانی و اخیرا اهانت به پیامبر خدا در قالب کاریکاتور، نمونهای از اقدامات آشکارِ دشمنان اسلام برای پیشگیری از فراگیر شدن اسلام است.

برای مقابله با این توطئه و تهاجم فرهنگی حساب شده، بر همه کسانی که توان لازم را در خود احساس می کنند، فرض است که از فرصت ارزنده «سال پیامبر اعظم» برای معرّفی صحیح ابعاد مختلف شخصیت پیامبر خدا، نهایتِ بهره برداری را داشته باشند.

پژوهشکده علوم و معارف حدیث، درصدد تدوین دانشنامه ای است که بتواند پاسخگوی نیازهای امروز جهان درباره ابعاد مختلف شخصیت و زندگی پیامبر اسلام باشد و بخشی از کار هم انجام شده است؛ امّا با توجه به گستردگی و عمق کار، به ثمر رسیدن این شجره طیّبه، سالها طول خواهد کشید. از این رو، برای بهره گیری از فرصت «سال پیامبر اعظم»، تلاشهایی در حال انجام گرفتن است تا به فضل الهی، سه عنوان کتاب در این زمینه در کوتاه مدّت، ارائه گردد:

1. کتاب حاضر که پیشنهاد یکی از دوستان فاضل، زمینه سازِ تألیف آن گردید جزاه اللّه عن نبیّه خیر الجزاء. این مجموعه، در واقع، بازسازی و تکمیل بخش مربوط به پیامبر خدا در کتاب میزان الحکمه است.

2. حکمتنامه پیامبر اعظم. در این کتاب که احتمالًا در پنج جلد در آینده نزدیک ارائه خواهد شد، رهنمودهای اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی پیامبر خدا، به سبک میزان الحکمه، ارائه می گردد.

3. سیره اخلاقی و عملی پیامبر اعظم، که تلاش خواهیم کرد تا به برکت نام پیامبر خدا، این کار نیز تا پایان سال جاری به پایان رسد، إن شاء اللّه!

گفتنی است که کتاب نخست، درباره معرّفی شخصیت پیامبر اعظم و کتاب دوم، درباره گفتار آموزنده و حکیمانه پیامبر خدا و کتاب سوم، درباره کردار حکیمانه و آموزنده ایشان است.

در پایان، اشاره به این نکته ضروری است که هر چند موضوع این نوشتار، «پیامبر اعظم از نگاه قرآن و اهل بیت» است؛ لیکن گاه به تناسب موضوع، مطالبی از غیر اهل بیت علیهم السلام نیز روایت شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما