loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تعلیم و تربیت از دیدگاه امام سجاد علیه السلام: بررسی اجمالی نکات تربیتی دعای مکارم الاخلاق

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمدجواد لیاقتدار

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 208

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هدف از نگارش این اثر را مؤلف در مقدمه این گونه آورده است:
«هدف از انتشار چنین گفتارهایی، اصلاح سنت راستین و زنده دعا از طریق معرفی معانی بلند ادعیه معتبر اسلامی می باشد. دعای اسلامی یک محرک قدرتمند انسان به سوی هدایت، کمال و ترقی است. به نظر می رسد در دنیای متمدن امروز که متأسفانه معرفی نامطلوب فلسفه دعا و نیایش، اثرات منفی در میان مردم می گذارد، سخن گفتن از دعا و مضامین حیات بخش گفتار ائمه معصومین(ع)، امری لازم و ضروری است.»

این کتاب حاوی موضوعاتی چون؛ برداشت سطحی از دعا، جایگاه دعا در قرآن، جایگاه دعا در احادیث، آثار دعا، ویژگی های دعا در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، آداب دعا، سندیت دعای مکارم الاخلاق و سی فراز از این دعاست.

از منابع مورد استناد مؤلف علاوه بر قرآن کریم می توان به کتب تحف العقول عن آل الرسول(ص)، تفسیر نهج البلاغه، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، انسان و ایمان، بیست گفتار، تعلیم و تربیت در اسلام، عدل الهی، گفتارهای معنوی، علم اخلاق اسلامی و معراج السعاده اشاره کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما