loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کیمیای عشق

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم سید حسن اسلامی

تلخیص عبدالهادی مسعودی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 230

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29797 10003022
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروز، جهان بیش از هر وقت دیگر، تشنه دوستی و الفت و مهر و محبّت است. در دنیای امروز که بدبینی، کینه توزی، خشونت و ترور بر جهان حکومت می کند، جامعه بشری بیش از هر زمانی احساسِ نیاز به کیمیای محبّت دارد. کیمیای محبّت، اصلی ترین عامل تنش زدایی در سطح بین الملل و تنها راه رسیدن به صلح همه جانبه و فراگیر است. امّا باید توجّه داشت که تنها با سخن و شعار و گفتگو، نمی توان به این کیمیا دست یافت . راه دست یابی به این کیمیا، خودسازی و اصلاح فرهنگ عمومی است و نخستین گام در این راه، مبارزه با عوامل کینه و نفرت، و گام دوم ، ایجاد و تقویتِ بنیادهای مهر و محبّت است.

حرکت در این راه، نیاز به تعلیم، تربیت، آموزش و آموزگار دارد و بهترین و بزرگ ترین آموزگارِ مهر و محبّت، مهربان ترین مهربانان ، آفریدگار جهان است . او که سخن خود را با انسان در قرآن با نام «رحیم» و «رحمان» آغاز می کند (اشاره به این که او نه تنها «رحیم» است و به اهلِ ایمان و انسان های شایسته ، سخت مهر می ورزد، بلکه «رحمان» نیز هست).

باری، آفریدگار مهربان، نه تنها بزرگ ترین آموزگار دوستی است، بلکه همه مهرورزی ها ریشه در رحمت و محبّت او دارند و بدون پیوند با او، هیچ محبّتی نمی پاید و هیچ کینه و دشمنی ای از جهان رخت برنخواهد بست و آرزوی فراگیر شدن مهر و دوستی در جامعه بشری و حاکمیّت صلح همه جانبه هرگز تحقّق نخواهد یافت. کتاب دوستی در قرآن و حدیث، شرح این اجمال است. انتشار این کتاب به زبان عربی مورد استقبال فرهیختگان جهان اسلام قرار گرفت تا آنجا که برخی از چهره های علمی حجاز ضمن تأکید بر نیاز همه مسلمانان به این نوشتار پیشنهاد انتشار آن را در سطح گسترده در جوامع اسلامی ارائه کردند.

به دنبال این پیشنهاد، کتاب «دوستی» توسط فاضل گرانمایه جناب آقای عبدالهادی مسعودی تلخیص گردید و اینک گزیده آنچه از این کتاب مربوط به مهرورزی انسان ها نسبت به خدای منّان است با عنوان «کیمیای عشق» در برابر شماست. «کیمیای عشق» گزیده بخش دوم کتاب «دوستی در قرآن و حدیث» است که تقریبا همه عناوین اصلی و فرعی آن حفظ و تنها از تعداد احادیث آن کاسته شده است، بدیهی است مطالعه اصل کتاب برای آگاهی کامل تر از رهنمودهای اسلام در زمینه مهرورزی انسان ها به پروردگارشان ضروری است.

به امید روزی که با بهره گیری از رهنمودهای سازنده اسلام قلب مردم جهان مالامال از محبّت و عشق به خدای سبحان شود، طبعا چنین عشقی، الفت و سازگاری مردم با یکدیگر را نیز در کامل ترین شکل آن در پی خواهد داشت.

در اینجا از همه کسانی که در مرکز تحقیقات دار الحدیث به گونه ای در تهیه این مجموعه ارزنده سهیم هستند صمیمانه سپاسگزاری می نمایم به ویژه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمّد تقدیری که متن اصلی کتاب با همکاری ایشان سامان یافت و نیز حجت الاسلام جناب آقای عبدالهادی مسعودی که گزیده آن را تهیه کردند، همچنین حجت الاسلام جناب آقای سید حسن اسلامی که زحمت ترجمه آن را پذیرا شدند، و برای همه آنان از خداوند منان پاداشی در خور فضل و کرامت خود مسئلت دارم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما