loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق کریمانه در پرتو کلام امام حسن مجتبی علیه السلام

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمدتقی سبحانی نیا

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 80

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29863 10003022
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بررسی راهکارهای سیر و سلوک و تقرب به درگاه خداوند متعال با استناد به سیره و سخنان امام حسن مجتبی(ع) است. در ابتدای کتاب حاضر به بیان ویژگی های اخلاقی آن امام پرداخته شده و پس از آن به شرح مفاد حدیثی از ایشان در زمینه مکارم اخلاقی و راه های کسب آن پرداخته شده است.

در همین زمینه به اموری همچون: کوچک انگاشتن دنیا و عدم دلبستگی به آن، رهایی از اسارت شکم، رعایت الگوی مصرف و قناعت پیشگی، آزاد شدن از شهو جنسی، عقل محوری در امور زندگی، دانش محوری، دوراندیشی، صبوری، کم حرفی و حکمت در گفتار، پرهیز از مجادله و گفتگوهای بیهوده، توجه نمودن به برادران دینی، پایبندی به اصل انصاف در روابط با دیگران، زهد و پارسایی، جدیت در امور، دوری از عجله و شتاب، عمل کردن به گفتار، سخت گیری با هوای نفس، برخورداری از حرمت نفس، مشورت کردن، اهل مدارا بودن، پرهیز از انتقام جویی، هوشیاری در برابر دشمن، برخورداری از اخلاق کریمانه و افزایش اخوت و برادری اشاره نموده و این امور را از منظر امام حسن مجتبی، راه های اصلی سیر و سلوک الهی و تقرب به خدا عنوان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما