loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حلقات الفقه الفعال: سلسله بحث های استدلالی فقهی در مسائل مستحدثه - جلد دوم

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده علی اکبر سیفی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 212

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29911 10003022
57,000 51,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مروری بر برخی از مباحث جدید و مستحدثه فقه شیعه امامیه به روش استدلالی است. در این نوشتار به دو زبان فارسی و عربی به تبیین ابعاد فقهی مسایل فقهی جدید همچون: رویت هلال ماه مبارک رمضان، شول و ذیحجه با چشم غیر مسلح، مالکیت حکومت و دولت اسلامی، نقش مردم در حکومت اسلامی، حکم شرط ترک ازدواج شوهر، حکم شرعی الکل، حکم شرعی تصاویر و تماثیل مختلف و مسایل مربوط به کنترل جمعیت پرداخته شده است. نویسنده ادله فقهی مربوط به این موضوعات به ویژه روایات وارد شده در این زمینه و نیز ادله عقلی و عرفی مربوط به آن ها را مورد استدلال قرار داده و زوایای مختلف فقهی، اجتماعی و سیاسی آن ها را با توجه به اوضاع اجتماعی جوامع اسلامی در عصر حاضر بررسی نموده است. وی در دو بخش مجزا به زبان های فارسی و عربی به تبیین این موضوعات پرداخته است. وی ضمن ارایه تعریفی از موضوعات ذکر شده، به کارکردهای فقهی آن ها در زمان حاضر اشاره نموده و با روشی جدید به بیان مسایل فقهی مطرح شده در این کتاب پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما