loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح فصوص الحکم (ابن عربی)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده محمد داوود قیصری رومی

گردآورنده کتاب سید جلال الدین آشتیانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 1325

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب فُصوص الحِکَم اثر شیخ اکبر ابن عربی از کتب مشهور تصوف و عرفان نظری است. فُصوص جمع واژه «فَص» به معنای نگین است و فصوص الحکم نگین های حکمت معنا می دهد. این کتاب، که به مقامات باطنی پیامبران الهی از آدم تا خاتم می پردازد، بیست و هفت فَص دارد. همانگونه که نگین ها گوهرهای درخشنده و ممتازند، انبیا هم به مثابه گوهرهای ممتاز و نورانی انسانی در جوامع بشری به حساب آمده اند.

این اثر در باب اسرار الهیه تکلّم نموده و از اعاظم کتاب متصوفه و مسلمین است، در اسرار انبیاء و رسل مبیّنه و حقایق ثلاثهٔ وجودیه: خدا، هستی و انسان. و علاقه انسان با هستی و با خالق هستی. فصوص حکمت الهیه در کلمت آدم، شیث، نوح، ادریس، ابراهیم، اسحاق، اسمعیل، یعقوب، یوسف و هود و هفده پیامبر دیگر. و در آن از احدیت گفته است؛ و حکمت آن که خود احدیت ذاتی است، احدیت الهی است، و احدیت ربوبی.

کتاب شرح فصوص الحکم (ابن عربی) نوشته محمد داوود قیصری رومی است و توسط سید جلال الدین آشتیانی گردآوری شده و در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. این کتاب شامل یک مقدمه 58 صفحه ای از استاد سید جلال الدین آشتیانی به زبان فارسی می باشد و بقیه متن کتاب به زبان عربی نگاشته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما