loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه وحی و نبوت

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29976 10003022
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فلسفه وحی ، فلسفه انسان است .مطالعه دقیق مکبهایی که زاییده مغز انسان است و به عنوان راه رهایی و تکامل جامعه مطرح می شود و ملاحظه نابسامانیها ، رنجها ، ستمها ، بدبختیها و مشکلاتی که جامعه امروز و دیروز بشر با آن دست به گریبان بوده و هست ، برای هیچ اندیشمند منصفی جای تردید بقی نمی گذارد که هیج یک از این مکتبها در عمل نمی توانند رهایی و تکامل انسان را تضمین کنند و تا کنون هیچ یک نتوانسته اند این آرمان را تحقق بخشند.

تودهای مستضعف جهان ، کم کم احساس می کنند که یگانه راه رهایی و کمال ، پیروی از مکتبی است که آفریدگارشان به آنها پیشنهاد کرده ، و مکتبهایی که طرفداران خلق به آنها پیشنهاد می کنند ؛ ضامن رهایی آنها از زیر یوق ابر قدرتها نیست ، بلکه دامی است که با نام رهایی از شر امپریالیسم ، آنها را اسیر می کند. آنها کم کم احساس مس کنند که برای نجات و سعادت خود به پیامبر و پیامی غیر از پیام اندیشه هایی که گرفتار خودپرستی است نیارمندند.

آری گفته «درمنگام» که گوید : «پیامبران برای دنیا همان قدر ضروری هستند که نیروهای سود بخش و وحشت آور طبیعت - مثل خورشید ، باران ، توفانهای زمستان - که زمینهای خشک و بی حاصل را تکان و شکاف می دهند تا از سبزی و خرمی پوشیده شود» برای توده های ستمدیده و آگاه جهان کم کم ملموس می گردد. این احساس توده هاست که علی رغم تبلیغات گسترده ای که توسط امپریالیزم و صهیونیزم بین الملل علیه انقلاب اسلامی ایران صورت می گیرد ، انقلاب اسلامی در قلبهای توده های مستضعف جهان جا باز کرده و بارقه امید رهایی دلشان را گرم و روشن نموده است.

کتابی که در پیش رو دارید ، با الهام از قرآن کریم ، شامل یک سلسله مباحث تحلیلی است درباره فلسفه وحی و نبوت و اثبات این واقعیت که تنها راه نجات و تکامل انسان «وحی» است و نیز مسائلی در رابطه با شناخت مدعیان نبوت و ویژگیهای انبیا.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما