loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلسله مباحث جریان شناسی سلفی گری معاصر 12: القاعده

ناشر دارالاعلام لمدرسه اهل البیت (ع)

نویسنده احمد ربیعی فر

ویراستار مهدی فرمانیان

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 64

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30131 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
12,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب، عناوینی همچون سلفیه جهادی و افغان العرب ، پیش قراولان القاعده، آرا و افکار القاعده و القاعده در جهان امروز به چشم می خورد.
نویسنده، در مقدمه کتاب ضمن اشاره به مطلبی تحت عنوان «جبهه جهاد صلیبیون و یهود» می گوید : نام اصلی تشکیلات افراطی و تکفیری القاعده است و این تشکیلات را تعدادی ازسلفیان جهادی و به رهبری اسامه بن لادن ، در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود قرن بیستم میلادی، در افغاستان ، پایه گذاری کردند.
بخش هایی از مقدمه کتاب القاعده :
القاعده ، خواسته یا نا خواسته ، در دام کسانی افتاد که جنگ تمدن ها را کلید زدند. رفتار خشونت آمیز القاعده ، مستمسکی شد برای کوبیدن دین سراسر رحمت اسلام و مسلمانان های جهان. این سرآغازی بود برای تجاوزهای آمریکا و هم پیمان هایش به جهان اسلام ، و قتل و غارت به اسم دموکراسی و مبارزه با تروریسم.
این تفکرات عجیب و غریب از کجا آمده بود و چرا عده ای از مسلمان های به ظاهر متدین ، این چنین چهره اسلام را تخریب می کردند؟ پاسخ به این پرسش را باید در وضعیت اسفبار مسلمانان ها و رفتار حاکمان سکولارش جست و جو کرد.
عواملی که به رشد تفکر بنیادگرایی سلفی جهادی در جهان اسلام دامن زدند عبارتند از : 1. امواج پرتلاطم مدرنیته و تندباد فکری و فرهنگی غرب در کشورهای اسلامی؛ 2. فقدان حکومت اسلامی و پیشرو در مقابله با این روند؛ 3. فقدان انگیزه دفاع از مقدسات و احکام اسلامی؛ 3. فقدان انگیزه دفاع از مقدسات و احکام اسلامی؛ 4. بازگشت به هویت اصیل اسلامی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما