loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تنهایی اعداد اول

داستان برتر جهان - 96

ناشر افراز

نویسنده پائولو جوردانو

مترجم بهاره مهرنژاد

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 120

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

تنهایی اعداد اول رمانی از پائولو جوردانو نویسنده ایتالیایی می باشد که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است. این کتاب برنده جایزه استرگا و همچنین نامزد دریافت جایزه فمینا و جایزه رمان برتر اروپا شده است. همچنین بر اساس این کتاب فیلمی به کارگادانی ساوریو وستانتزو در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است.

در مورد داستان:
پائولو جوردانودر این کتاب زندگی دوران کودکی، جوانی و بزرگسالی پسری به نام «ماتیا» و دختری به نام «آلیس» را که هر یک به گونه ای و خیلی زود در برابر آسیب ها و سختی های زندگی قرار می گیرند، روایت می کند و راوی داستان دو قلوهایی است که حس خواهر و برادری میانشان کم رنگ شده است. «آلیس» جراحت های وحشتناک ناشی از ورزش اسکی را که به طور ناخواسته آن را انجام می دهد تحمل می کند، به اندازه ای که حتی نزدیک است کشته شود. او به اجبار پدرش ورزش اسکی را دنبال می کند و در یک صبح برفی که برای تمرین به میان برف ها رفته و هیچ تمایلی به بازی ندارد، در حالت خستگی و درماندگی تصمیم می گیرد از روی تپه های برفی پایین بیاید. این ماجراجویی موجب می شود او برای همیشه فلج شود. «ماتیا» هم آسیب های احساسی-عاطفی داشتن خواهر دوقلوی عقب مانده اش را پس از این که او را در یک پارک رها می کند و خودش به جشن تولد می رود، به دوش می کشد. «ماتیا» همیشه از داشتن یک خواهر عقب افتاده خجالت می کشد. این ضربه ها بعدها نشانه هایشان را به صورت فیزیکی در زندگی هر دوی آن ها نشان می دهد. این دو در مدرسه هم مانند اعداد اول ریاضی با محیط اطراف بیگانه اند. با این وجود در مدرسه ارتباط ویژه ای با هم اما نه از نوع رمانتیک برقرار می کنند. اما پس از مدتی به ناچار از هم دور می شوند. این دوری تا وقتی که آلیس با خانمی که به نظر می رسد می تواند خواهر «ماتیا» باشد برخورد می کند، ادامه دارد. اما پس از این اتفاق دوباره همدیگر را پیدا می کنند. آن ها همدیگر را دوست دارند اما هیچ یک از پس بیان احساساتش برنمی آیند و داستان در حالی تمام می شود که هر یک راهی جدا از هم در پیش می گیرند.

«تنهایی اعداد اول» تا به حال به سی زبان ترجمه شده و میلیون ها نسخه از آن فروخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما