loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شناخت تاثیر گروه های همسال بر کودکان و نوجوانان

ناشر سروش

نویسنده میچل جی. پرینستاین | کنت ای. داج

مترجم الهام آب نیکی | فرشته حیدری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 373

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30510 10003022
18,500 16,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به حقیقتی اساسی در زندگی می پردازد که والدین، معلمان و مسئولان را به مدت چندین قرن رنجانده و در قرن 21 بسیار چشمگیر شده است و آن این است که در دوران نوجوانی، والدین تأثیر و نفوذ خود را بر فرزندانشان از دست می دهند، در حالی که در این دوران قدرت و نفوذ همسالان در بچه ها افزایش می یابد. در جهان معاصر، که مملو از دسترسی آسان به مواد مخدر، روابط جنسی و خشونت است، این فکر که گروه همسالان ممکن است به اذهان بچه ها آسیب برسانند، افراد بالغ را دچار ترس می کند.

این کتاب بررسی علمی باریک بینانه ای درباره حضور فراگیر فرایند تأثیر همسال ارائه می دهد و در آن برخی از اسطوره های قدیمی کنار گذاشته شده و بینش های جدیدی پیشنهاد شده است.

کتاب حاضر از میان یک کنفرانس ملی برآمده که در «مرکز مصلحت اندیشی خانواده و کودک» در دانشگاه دیوک برگزار شده است و مباحث کتاب ترکیبی از دانش روانشناسی پایه با دانش مربوط به اعصاب دانشگاه دیوک و مرکز مزبور است که بینش ها و یافته های این کنفرانس برای روانشناسان و سازمان های اجتماعی مرتبط با جوانان مفید خواهد بود.

هدف نهایی کتاب این است که تحقق در زمینه پویایی رشد کودک را به سمتی ببرد که مسئولیت مشکلات پیش روی کودکان و خانواده ها در جامعه معاصر را بر عهده بگیرد. در حقیقت این کتاب به درک وسعت اثرهای نفوذ همسالان، به بررسی شواهد نظری و تجربی معاصر و همچنین سازوکارها و عوامل تعیین کننده ای که ممکن است هدف تلاش های پیشگیرانه برای کاهش آسیب پذیری در مقابل نفوذ همسالان باشد، می پردازد.

کتاب حاضر در چهار بخش اصلی به نگارش در آمده است. بخش اول کتاب نگاهی عمیق و موشکافانه به مباحث جاری در تحقیق نفوذ همسالان دارد و بخش دوم کتاب با عنوان سازوکارهای نفوذ همسالان، به مفهوم سازی جامع فرایند نفوذ همسالان در نوجوانی می پردازد و اثر اجتماعی شناختی اعتدال، میانجیگری، اصلاح و رسانه را در این مبحث مورد نقد و بررسی قرار داده و با بیان نظریه تنظیم انحراف کاربردهایی برای نفوذ اجتماعی نوجوانان را مطرح می کند.

در بخش سوم کتاب خواننده با اصلاح تأثیرات نفوذی همسال واسطه ها و مداخلات روبه رو می شود که در آن مباحثی چون تغییر پذیری الگوهای نفوذ همسالان، نفوذ همسالان در نوجوانان، تجهیز و تضعیف همسالان به عنوان سازوکارهای تغییر رفتاری و مشخص شدن هویت، نفوذ تأثیر اجتماعی همسالان و سرایت اجتماعی، مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

بخش پایانی کتاب با عنوان زمینه های تحت کاوش برای آثار بالقوه نفوذ همسالان، تشابه در روابط عاطفی نوجوانان و نفوذ همسالان در گروه های اجتماعی غیر داوطلب مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما