loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارمغان خانقاه

ناشر مدرسه الامام علی بن ابیطالب (ع)

نویسنده محمدتقی رهبر اصفهانی

مستندساز ناصر مکارم شیرازی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 252

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30647 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
15,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جایگاه تصوف در اسلام از مسایل بنیادی و پردامنه ای است که با اضافه کردن پسوند «اسلامی» به تصوف، اسلامیت آن ثابت نشده و نمی شود؛ چنان که اسلامی سازی تصوف در آخرین روزهای نیمه اول قرن سوم هـ . به دلیل آنکه تظاهر ضداسلامی در آن دیده می شود، چندان مهم نبود.

اما بعدها که آداب و سنن صوفیانه به صورت حلقه های ذکر، مسلمانی را تحت الشعاع مراسم خاص خود قرار داد، مسلمانان را نسبت به مسلمانی تصوف دچار شک و تردید نمود. زیرا اهل تصوف در ادعای خود، دلایل قرآنی و روایی نداشتند.
مهم تر آن که، آنها عملا در مقابل عملکرد ائمه (ع) اعتراض می کردند.
صوفیان از همین ابزار ـ ادعای اسلامی بودن تصوف ـ در جهت فریب عده ای از مردم عامی سود جسته و آنها را به عضویت فرقه های صوفیه درآورده اند.
با این حال باید گفت که تردیدی در ساختگی بودن ادعای آن فرقه وجود ندارد.

کتاب حاضر، حاوی مقالاتی درباره تصوف فرقه ای و ابزار فریب کاری صوفیان است که در آنها نظرات منصب داران و نویسندگان صوفی نظیر: نعمت الله کوثری، دکتر احسان اشعری، گنابادیان و... و هم چنین برخی نویسندگان غیرمسلمان درباره این فرقه و ادعای اسلامی بودن آن آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما