loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آفرین بر قلمت ای بهزاد: زندگی و آثار استاد حسین بهزاد

ناشر سروش

نویسنده محمد ناصری پور

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 228

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

استاد حسین بهزاد (1273ـ1347) را نابغه نقاشی مینیاتور در ایران معاصر باید دانست که به مدد نبوغ سرشار و ذهن گسترده و قلم توانای بی پرده خویش جانی تازه به کالبد نیمه جان هنر مینیاتور دمید و نقاشی ایرانی را پس از سال ها مهجوری دوباره در عرصه هنر جهانی جلوه گر ساخت. حسین بهزاد صورت مغولی را از مینیاتور دور ریخت و سبکی تازه و شیوه های اصیل به وجود آورد که نه تقلید از پیشینیان بود و نه خارج ازچارچوب قواعد اساسی مینیاتور. او هم هنر سنتیِ وطنش را می شناخت و هم در فرانسه با نقاشی روز دنیا آشنا شده بود.

او بود که قطع مینیاتور را از تابلوهای کوچک و پشت ناخنی درآورد و برای آن اندازه های بزرگ به اندازه تابلوهایی که نقاشان برای رسم چهره یا طبیعت به کار می برند به کار برد. نیز او بود که ترکیب رنگ های شلوغ مینیاتورهای قدیم را کنار گذاشت و فقط با یک یا دو رنگ، که بهتر از بقیه می تواند شعر خط ها را بنمایاند نقاشی کرد. او خطوط را برجسته تر از مینیاتورهای قدیم در طراحی هایش به کار می برد و هزار نکته باریک تر ز مو در کارش بـود که شواهد آنهـا را در کتاب حاضـر می توان یافت. این کتاب جز مروری مفصّل بر زندگی استاد، مجموعة گزیده ای شامل بیش از 150 اثر از آثار او را نیز دربر دارد که با کیفیتی مطلوب چاپ شده اند و مخاطب را مجذوب خود می کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما