loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسم سرخپوستی من

5 (1)

ناشر سروش

نویسنده مژگان بابامرندی

photographer مرجان ثابتی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 72

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30875 10003022
9,000 8,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه داستان های کوتاه است که با شش عنوان داستان یک، دو، سه، بهار پشت در است، مادر کلاغ ها، اسم سرخپوستی من، بچه گربه ها، اتوبوس آبی من و او به پنجره اسفند تکیه داده است برای کودکان نوشته شده است. عنوان کتاب نیز از نام یکی از داستان ها گرفته شده است که دخترکی در غم از دست مادرش به یاد خاطراتش با مادر می افتد و اینکه اسم مادرش را " ایستاده با دمپایی دم در" گذاشته بود که اسم سرخپوستی او بود و مادرش نیز اسم او را به دلیل بی احتیاطی و بی توجهی "چشم سفید همچون گاو " گذاشته بود. دخترک در ذهنش مادرش را تصور می کند که چهل روز گذشته است که در غم از دست مادر چقدر قوی شده است و دوست داشت مادرش اسمم سرخپوستی او را عوض کند و مادر در خیالش می آید و به او می گوید تو دیگر چشم سفید همچون گاو نیستی. بلکه"قوی همچون ..." هستی. مادر نمی گوید که او قوی مثل چه چیز است و دخترک می گوید همان گاو بهتر است.

این روزها عجیب دلم می گیرد. به یاد کسی که نمی شناسمش. هی فکر می کنم کسی می آید. کسی که نمی شناسمش. در می زند. من در را برایش باز می کنم. او می خندد می آید تو. از چیزهای عجیب و بهاری حرف می زند. از چیزهایی که مثل این روزها عجیب هستند و هر لحظه انگار اتفاقی تازه توی دل خودشان دارند. بعد من می گویم. هی دلم تندتند می زند که نکند برود. نکند حرفی یادم برود و نزنم. نکند پرحرفی کنم و او خسته شود. نکند کسل شود. اما نه... هرچه که می گوید، باز هم کوله بارش پر از حرف های تازه است. می خندم. نه خندة الکی. خندة از ته دل. دلم می خواهد هر چیز قشنگی دارم با او قسمت کنم. حتی خاطره هایم را.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما