loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تئاتر تجربی: از استانیسلاوسکی تا پیتر بروک

ناشر سروش

نویسنده جیمز روز. اونز

مترجم مصطفی اسلامیه

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 300

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30995 10003022
190,000 171,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تئاتر تجربی: از استانیسلاوسکی تا پیتر بروک، نوشته جیمز روز. اونز است و با ترجمه مصطفی اسلامیه در انتشارات سروش منتشر شده است.
جیمز روز-ایوانز، یکی از باتجربه‌ترین و مبتکرترین کارگردانان بریتانیایی و بنیانگذار تئاتر "همستد"، تاریخچه ی تئاتر تجربی را از مبدأ آن از طریق شخصیت‌های کلیدی مانند استانیسلاوسکی، میرهولد، کریگ، آپیا، کوپو، آرتو بررسی می‌کند. او به اصلی ترین کارگردانان سبک تجربی چون پیسکاتور، برشت، گروتوفسکی و تا آخرین آزمایشات مهابهاراتای باشکوه پیتر بروک می پردازد.
این یک نسخه جدید و گسترش یافته از یک کتاب بسیار موفق و پرکاربرد است. همانطور که خود جیمز روز-ایوانز می‌نویسد: «من متقاعد شده‌ام که اگر فردی تمرین‌کننده تئاتر باشد، دیدن و دانستن آنچه در همه هنرها می‌گذرد، بخش مهمی از وظیفه‌اش است. ما چیزهای زیادی برای یادگیری از یکدیگر و همچنین از درس های تاریخ داریم.»
در بخشی از مقدمه ی کتاب تئاتر تجربی: از استانیسلاوسکی تا پیتر بروک آمده است:
"تصور آرتو از تئاتر بیکلام پیش از همه به وسیله نوآوران رقص مدرن، مثل مارتا گراهام، که شکل کاملا تازه ای از تئاتر آفرید، تحول یافت. کارهای او که خودش آنها را خط نگاره های قلب انسانی توصیف می کرد، غالبا تماشاگرانش را به اضطراب می انداخت.
همچنانکه رابرت هوران" درگاهنامه رقص آمریکا 21 اشاره کرده است، اگر گاهی تماشاگران مار تا گراهام از تصویر پردازی او جا می خوردند، بدان سبب بود که هنوز برای رویارویی با واقعیت روانشناختی، که اساس هنر اوست، آمادگی نداشتند. آنها با تئاتری روبرو بودند که در پی سر گرمی شان نبود بلکه از آنان توقع داشت."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

باران بهاری

چرا موجود نمیکنید این کتاب رو

1 آبان 1398

سلام این کتاب چاپ تمام هست

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما