loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفکر برتر: رویکردی فلسفی، دینی و روان شناختی به تفکر و کارکردهای آن در زندگی

ناشر سروش

نویسنده محمدرضا شرقی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 459

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31068 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اندیشیدن، زیباترین و بامعناترین پدیده زندگی آدمی است و هر انسانی آن اندازه زیبا و بامعنا جلوه گر می-شود که می اندیشد. دکتر شرفی هدف خود را ایجاد زمینه برای درست اندیشیدن و تفکر صحیح معرفی می کند و در خلال مباحثش به آسیب های فکر و اندیشه، شیوه های تقویت فکر و الگوهای حل مشکل می پردازد. مؤلف آگاهی از سازوکارهای تفکر را موجب استفاده بهینه از نیروی اندیشه و در نهایت زمینه ساز رشد و تعالی انسان می داند و عنوان می کند که تفکر پدیده ای است که قابلیت های انسان را پرورش می دهد و انسان را به منزلت حقیقی که همان "انسان کامل" است رهنمون می شود.

این اثر با تکیه بیشتر بر مبانی فلسفی، موضوع تفکر برتر را به خصوص در رابطه با جوانان و نوجوانان مورد بررسی قرار می دهد و البته بنا بر اقتضای موضوع به جنبه هایی از منطق، اخلاق و روان شناسی نیز می پردازد. استفاده از آیات قرآن، احادیث ائمه معصومین(ص) و اقوال بزرگان و متخصصان این حوزه بر قوام این کتاب افزوده است. این کتاب در نه فصل با عناوین مبانی فکر، مثلث بالندگی، موضوع فکر، فکر و زبان، فکر و زمان، آسیب شناسی فکر، شیوه های تقویت فکر، تمرکز فکر و الگوهای حل مشکل تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما