loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رفتار انتخاباتی در ایران: الگوها و نظریه ها

ناشر سروش

نویسنده علی دارابی

مستندساز علیرضا ازغندی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 371

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در باب چگونگی رفتار انتخاباتی و رأی دادن که یکی از مهم ترین نمادهای رشد سیاسی است، نظریات گوناگونی وجود دارد که شامل سه جریان و الگوی عمده روان شناختی می شود: 1. الگوی جامعه شناسانه تحلیل رفتار رأی دهندگان؛ 2. الگو و نظریه روانی سیاسی در تحلیل رفتار انتخاباتی؛ و 3. تحلیل اقتصادی (منفعت محور) از رفتار رأی دهندگان. علی دارابی، با بهره گیری از تلفیق الگوها و با دوری جستن از شیوه های پژوهشی سنتی و به استناد سنجش های عمومی و تحلیل های میدانی، عناصر و عوامل تأثیرگذار بر چگونگی و میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده است.

به باور وی، تحلیل الگوی جامعه شناختی و روانی، سیاسی از اهمیت و ارزش بیشتری نسبت به الگوهای دیگر برخوردار است. تحقیق دارابی از لحاظ نوآوری و به روز بودن موضوع تحقیق، عرضه چارچوب علمی مستقل، و رعایت نظم و انسجام موضوعی ممتاز است و نتایج و کاربرد مفیدی دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما