loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کشف المحجوب

ناشر سروش

نویسنده ابوالحسن علی بن عثمان هجویری

مقدمه نویس محمود عابدی

تصحیح و تعلیق محمود عابدی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 1228

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31597 10003022
380,000 342,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کشف المحجوب در ادب فارسی نام دو کتاب مهم و مشهور است که یکی نوشته ابویعقوب سجستانی است و دیگری (همین کتاب) نوشته ابوعثمان هجویری. کشف المحجوب هجویری تألیفی به فارسی و در عرفان است. هجویری ( ؟ ـ 470ق.) این اثر را در پاسخ به پرسش های دوستی درباره طریقت تصوف و کیفیت مقامات و معاملات آن نوشته است. تأثیر کتاب هایی چون اللمع و رسالة قشیریه و طبقات سُلمی در این کتاب نشان می دهد هجویری آن آثـار را دیده بوده است و گویا می خواسته است که دایره المعارفی از معارف صوفیه تدوین کند. بعضی این کتاب را قدیم ترین اثر منظم و مضبوط در اصول تصوف می دانند. سرگذشت شماری از مشایخ، معرفی فرقه های صوفیه و آداب ایشان، مباحث سماع و بیان چندی از اصطلاحات عرفانی در شمار مهم ترین مسائل کتاب است. بهترین تصحیح علمی ـ انتقادی این کتاب همین چاپ محمود عابدی است که جایزة کتاب سال را نیز دریافت کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما