loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

365 روز همگام با غذاهای گیاهی ایرانی

365 روز آشپزی گیاهی

ناشر سفیر اردهال

نویسنده محمد دریایی | رسول حیدری

مستندساز موسی صالحی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 600

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

علاوه بر نحوه تهیه غذاهای سالم ایرانی و بیان خواص و طبیعت آن ها، به گونه ای شیوه تغذیه سالم را بیان کرده است که هیچ کدام از مواد غذایی عصر جدید نظیر پنیر پیتزا، انواع سس ها و روغن های صنعتی در آن جایی ندارند.

همچنان که در پیشگفتار کتاب آمده است، آموزش آشپزی گیاهی و بهره گیری از مکانیسم نظام مند غذاهای گیاهی، امکان بروز بیماری های گوناگون را کاهش می دهد. ترکیب صحیح و متناسب غلات، حبوبات، سبزیجات و برخی ادویه جات غذاهای بی شماری را به وجود می آورد که ضمن تامین پروتئین ها و ویتامین های مورد نیاز بدن، می تواند جایگزین مناسب و منطقی برای گوشت باشد، مواد غذایی مانند لوبیا چیتی، نخود، ماش، عدس و سویا از جمله جایگزین های گوشت هستند.

توجه دقیق به میزان ادویه و طبع غذاها، در ایجاد مزاج انسان نقش به سزایی دارد. توجه به چگونگی مصرف غذاها در فصل ها و ماه های سال و نیز جویدن کامل غذا و استفاده نکردن از مایعات به ویژه آب در میان غذا خوردن در پیشگیری از چاقی های ناخواسته و بروز انواع بیماری ها نقش کلیدی و موثری دارد که در ابتدای اثر به آن ها پرداخته شده است.

همچنان که مولفان کتاب تاکید کرده اند، توجه به «مصلحات غذایی» یعنی مواد غذایی و خوراکی هایی که زیان احتمالی غذاها و خوراکی ها را خنثی می کنند و تکیه بر شناخت تعارض ها و ناسازگاری های غذایی، ما را در راستای تحقق سلامتی و بهداشت جسم و روان یاری می رساند.

یکی از نکات قابل تامل این کتاب آشپزی توجه به این مساله است که پرهیز از رژیم های غذایی افراطی، آب درمانی، سالاد درمانی و رژیم های غذایی یک سویه و تک محور برخلاف سنت جاری طبیعت درمانی و متعادل خواری در فرایند تغذیه صحیح هستند.

مخاطبان این اثر در دو بخش کلی با «آشپزی گیاهی» و «فلسفه گرمی و سردی خوراکی ها؛ جدول مصلحات گیاهی» آشنا می شوند.

«خوب خوردن مانند خوب زیستن، هنر زندگی است» جمله کلیدی پیشگفتار کتاب «365 روز با غذاهای گیاهی ایرانی» است که راه هایی را برای نیل به آن بیان می کند.

از نکات قابل توجه این اثر آن است که ضمن بیان دستور تهیه غذاها و خوراکی های گوناگونی در قسمت پایین صفحه و در کادری مشخصی خواص درمانی آن غذا ذکر شده و مخاطبان برای درمان بیماری ها یا پیشگیری از نارسایی های گوناگون می توانند مصرف آن غذا را در برنامه غذایی خود جای دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما