loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشی در حروف معانی عامل

ناشر امیرکبیر

نویسنده محمد غفرانی | خلیل الله امینی

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 302

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، پژوهشی است پیرامون کاربرد حروف معانی عامل در کلام که از مهم ترین مباحث آموزش زبان عربی است و در هشت گفتار به رشته تحریر درآمده است.

حروف معانی، برخلاف حروف مبانی که تنها نقش ساختاری واژگان را در زبان عربی دارند، از جمله کلمات سه گانه زبان عربی (اسم و فعل و حرف) می باشند که هر یک کاربردی ویژه خود دارد، هرچند در دلالت، بر معنی استقلال ذاتی ندارند، بلکه معانی این حروف هنگامی تحقق می یابد که همراه با یکی از دو واژه دیگر (اسم و فعل) به کار روند. مثلاً می گوییم: «ذهبت من الکیه الی البیت» و «المعلم فی الصف» که در جمله اول، دو حرف «من» و «الی» هنگامی به بدایت مطلق «من» و نهایت مطلق «الی» مقید می گردد که با فعل «ذهبت» و با اسم های «البیت» و «الکیه» بیاید و همچنین در جمله دوم، واژه «من» وقتی معنای ظرفیت مطلق آن مشخص می گردد که همراه مجرورش «الصف» آمده باشد.

در زمینه شناخت بیشتر حروف معنای در ابتدای این نوشتار، ساختار و کاربرد حروف معانی در جمله و حروف معانی بر حسب ساختار صرفی و اصطلاح کاربردی و موضوع و حالت در جمله و همچنین کاربرد این حروف در ارتباط با اسم و فعل در جمله، مورد بررسی و تدقیق قرار گرفته است.
این کتاب در هشت گفتار به بیان حروف می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما