loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به عوامل فردی و اجتماعی در یادگیری و انگیزش یادگیری

ناشر سفیر اردهال

نویسنده مهشید ایزدی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 108

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انسان برای مواجهه با جهان پیرامون خویش نیاز به یادگیری دارد. تعاریف مختلفی از یادگیری عرضه شده است اما یادگیری با هر بینش که تعریف شود اساس رفتار انسان را تشکیل می دهد و نخستین صفت مشخص آن "تغییر" است. تغییری که به تدریج رخ می دهد و نسبتا پایدار و ثابت است و بر اثر تجربه حاصل می شود. فرد بر اثر یادگیری با محیط خویش آشنا می شود، آن را تغییر می دهد و از آن استفاده می کند، گاهی نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرد و زمانی خود را با آن سازگار می کند. یادگیری فرآیندی است که آموزش با هدف دست یابی به آن انجام می شود، اما همواره نمی توان به این هدف به طور کامل دست یافت. به همین دلیل نیاز به تلاشی پایدار از سوی کسی دارد که می خواهد یاد بگیرد.

هم چنین معلم نیز به منزله ی زمینه ساز می تواند محیطی را طراحی کند که در آن افراد بتوانند به تلاشی برای یاد گرفتن با انگیزش مداوم بپردازد، به دلیل اهمیت یادگیری و انگیزش در آموزش افراد نگارنده ی کتاب به این موضوع پرداخته و دیدگاه های مختلف روان شناسان و نظریه های آن ها را در این زمینه بیان کرده است. حیطه های مختلف سازندگی یادگیری، فعالیت ها و اصول آموزشی سازندگی شناختی، رویکرد سازندگی به آموزش، رویکرد سازندگی به انگیزش، خودپنداری تحصیلی، راهبردهای شناختی، آموزش از طریق هدایت معلم، و روش خواندن مشترک راهبردی، پاره ای از موضوعات کتاب هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما