loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اولین سوگواره پوسترهای عاشورایی

ناشر سوره مهر

نویسنده مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 108

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3200 10003022
5,900 5,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اولین نمایشگاه سالانه پوستر عاشورا، مجموعه ای از پوسترهایی است که هنرمندان در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به نمایش گذاشته اند و ریاست نمایشگاه را آقای علی وزیریان به عهده داشته است. در قسمت اول کتاب، با عنوان «آیینه آسمانی در زمین» که ناصر سیفی آن را نوشته است به واقعه کربلا اشاره دارد. ناصر سیفی در این بخش از به پیامبری رسیدن حضرت رسول (ص) شروع می کند تا به واقعه کربلا می رسد و سپس در ادامه هنر حقیقی را شرح می دهد. قسمت دوم کتاب، بیانیه هیئت داوران نمایشگاه است. در ابتدا برگزاری نمایشگاه و علت برگزاری را آن شرح داده شده است و پس از آن، به پیشینه آثار عاشورایی پرداخته شده است. و در ادامه، طریق دعوی هیئت داوران آمده است. در قسمت پایانی این بخش، اسامی هیئت داوران و نفرات برتر و جوایز تعلق گرفته به آن ها و همچنین نفرات برگزیدة هیئت داوران آمده است. در قسمت سوم کتاب، اسامی هنرمندان بخش مسابقه و بخش مدعوین آمده است. پس از آن بخش پوسترها شروع می شود. پوسترهای کتاب در دو بخش مدعوین و مسابقه آمده است موضوع پوسترها به واقعه عاشورا اشاره دارد. این کتاب در کل دربردارندة 80 پوستر از بخش مدعوین و مسابقه است.

بخشی از کتاب را در زیر می خوانیم:
«... به کربلا رسیدند، این آشناترین خاک وجود که گویی همه عالم است و روز عاشورا فرارسید که انگار هر روز به حجت تمام تکرار می شود تا عشیره آدمی در بیابان حیرت و قهقرا گم نگردد. خون خدا در رگ های حقیقت وجود انسان جوشید و جاری شد راه معراج از مبدا به مقصد را با شهادت عظیم خود تصور کرد. انسان اهل معنی و تفکر، دیگر دلیل حیات خویش را یافته بود...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما