loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به تاریخ معاصر ایران

نظام سیاسی و حکومت دینی 7

5 (1)

ناشر لیله القدر | ذکرا

نویسنده علی صفائی حائری

تحقیق و تنظیم کتاب موسسه فرهنگی تحقیقاتی لیله القدر

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 102

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3204 10003022
63,000 56,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نگاهی به تاریخ معاصر ایران، مجموعه ای از دست نوشته های استاد علی صفایی حائری است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1354 به رشته تحریر درآمده است. این دست نوشته که درباره تاریخ معاصر است، حکایت از دغدغه های استاد در آن سال ها می کند که نه به شکلی اساسی بیانگر تاریخ معاصر ایران است و نه نقد و بررسی کاملی از وضعیت تاریخ معاصر کشورمان، لذا نمی توان از آن توقع ارائه مطالب تاریخی یا ناگفته های تاریخ را داشت.

هیچ حکومت مستقلی نمی‌تواند با پای بیگانه به مقصد برسد خواه کمونیستی باشد یا ضد کمونیستی، اسلامی باشد یا ضد اسلامی …آمریکا منافع خودش را نمی‌گذارد و منافع ما را بر منافع خویش مقدم نمی‌دارد…ما باید بکوشیم کشوری مستقل از هر جهت باشیم تا بتوانیم در برابر قدرت‌ها موضع‌گیری کنیم…

این‌ها نوشته استاد در سال 1354 است که با مروری بر تاریخ ایران از صفویه تا پهلوی نوشته شده و حرف‌هایی دارد که هشیاری در آن موج می‌زند وی نشان می‌دهد که چرا مبارزه بزرگانی چون سید جمال و میرزا کوچک خان و حتی امیرکبیر به نتیجه مطلوب نرسید و همین باعث شد در نامه‌های بلوغ بنویسد: پسرم! باید افتخار کنی که رهبرت (امام خمینی ره) بر شرق و غرب تکیه ندارد بلکه بر ایمان و مردم.

کتاب نگاهی به تاریخ معاصر ایران، نوشته استاد علی صفائی حائری (عین.صاد) است و در انتشارات ذکرا و لیله القدر چاپ و منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب آمده است:
من می خواهم درباره ایران از زمان صفویه تا قاجاریه تا پهلوی و تا امروز چیزی بگویم و از آنچه به امروز و فردای ما مربوط می شود چیزی بنویسم و این نه به این خاطر است که در این قسمت ها چیزی نوشته نشده، بلکه به این خاطر است که نوشته ها گوناگون است و از دریچه های مختلف و با دیدهای متفاوت؛ در نتیجه، جایی برای دید ما هم هست و دریچه ای پیش روی ما نیز باز می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما