loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقشمایه های ایرانی

ناشر سروش

نویسنده فریده شهبازی | مسعود تذهیبی

مترجم امیر جلال الدین اعلم

ویراستار امیر جلال الدین اعلم

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 103

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32221 10003022
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقشمایه مایه اصلی و بارز در هر اثر هنری است. نقشمایه ها عناصر یا ترکیبی از عناصر بصری اند که در ترکیب بندی(کمپوزیسیون)ها تکرار می شوند و در بیان هنرمند برجستگی و ویژگی دارند. نقشمایه نه به معنای جزئی از کل بلکه به معنای از کل به جزء رسیدن است؛ جرئی که تمام صفات و خصوصیات کل را دارد. در این کتاب تلاش بر آن بوده تا در حد امکان گوشه ای از دقت و توجه هنرمندان ایرانی در دوره های مختلف تاریخی بازسازی و سامان دهی شود، و سعی آنان در ساده کردن مفاهیم والا، و حاصل ذوق و هنر و سلیقة آنان در شکل های ساده و پرمایه مسجل شوند. تعدادی از هزاران نقش بازمانده از روزگار کهن بازسازی و دوباره سازی و یا عیناً آورده و در سه بخش موضوعی طبقه بندی شده اند: نقشمایه های تزئینی با فرم بسته، نقشمایه های ملهم از جانداران، و نقشمایه های تزئینیِ گسترش پذیر.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما