loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیوان کهنه حافظ

ناشر امیرکبیر

گردآورنده کتاب ایرج افشار

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 492

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدین حافظ شیرازی (حدود 727 - 792 هجری قمری برابر با: 706 - 769 هجری شمسی) ، شاعر بزرگ سده ی هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است.
بیش تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. او از مهمترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می شود. در قرون هجدهم و نوزدهم اشعار او به زبان های اروپایی ترجمه شد و نام او به گونه ای به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت.
بسیاری حافظ شیرازی را بزرگ ترین شاعر ایرانی تمام دوران ها می دانند. بیشتر اشعار حافظ غزل می باشد و بن مایه غالب غزلیات او عشق است.او هیچ گاه ادعای کشف و غیب گویی نکرده، ولی ازآن جا که به ژرفی و با پرمعنایی زیسته است و چون سخن و شعر خود را از عشق و صدق تعلیم گرفته است، کار بزرگ هنری او آینه دار طلعت و طینت فارسی زبانان گردیده است.
کتاب حاضر یعنی دیوان کهنه حافظ در سال 1348 و زیر نظر ایرج افشار چاپ شده است.
ایرج افشار پژوهشگر، ایران شناس و کتاب شناس ایرانی بود. نخستین کتاب شناسی ملی ایران توسط ایرج افشار منتشر شد. افشار مقاله های پارسی را در زمینه ایران شناسی در 6 جلد به چاپ رسانده است. این شش جلد بالغ بر چهل سال از زندگی وی را در بر گرفته است. مجموعه مقالاتی که ایرج افشار در مجلات و یادنامه ها به چاپ رسانده است، در حدود بر دوهزار مقاله است. کتاب هایی که ایشان در زمینه فرهنگ، تاریخ و ادب ایران انتشار داده اند بالغ بر سیصد جلد می شود. این کمیت شاید در میان معاصران بی نظیر باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما