loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هنر و معماری اسلامی

ناشر سروش

نویسنده شیلا بلر | جاناتان بلوم

مترجم اردشیر اشراقی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 396

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هنر و معماری اسلامی از معتبرترین و دقیق ترین تحقیقات در این موضوع است و از لحاظ ژرفا و گستردگی پژوهش و اعتبار و تنوع منابع و دقت موضوع از نوادر است. حوزه مکانی این تحقیق سرزمین های اسلامی از اقیانوس اطلس و هند تا دشت های اروپایی ـ آسیایی است و بازه زمانی از قرن 7ق. تا قرن 13ق.(1250 تا 1800م.) را پوشش می دهد. این اثر به لحاظ شکل تحقیق و تدوین درواقع ادامه کتاب "هنر و معماری اسلامی" اثر ریچارد اتینگهاوزن و اولگ گرابار چاپ پنگوئن 1987م. است، که بازه زمانی 30-648 ق.(650-1250م.) را دربر می گیرد. قسمت هنر و معماری ایران تقریباً یک سوم حجم کتاب را پُر کرده است.

در این کتاب، که فصل های آن ترتیب تاریخی دارند و سپس بر اساس جغرافیا تقسیم می شوند، از تحلیل های جامعه شناختی هنر و معماری در سطح کلان تا بررسی های خُرد و موشکافی های باریک این هنرها در سرزمین های اسلامی را می توان یافت. تصاویر و عکس های کتاب با کیفیتی بسیار مطلوب بر نِفاست آن افزوده اند و جز جنبة تزئینی و زیبایی، جنبه تکمیلی و اطلاعی دارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما