loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چند یادداشت تئوریک

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32381 10003022
95,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب سعی کرده مطالبی سودمند برای دانشجویان و نیز کلیه علاقه مندان به فلسفه و علوم اجتماعی، ارائه دهد.

ظهور شبه مدرنیته حاصل غربزدگی سطحی و تقلیدی است که خود محصول فرایند استیلای سیاسی و اجتماعی بیگانگان بوده و به هیچ روی ریشه در سیر تطور تاریخی حیات فرهنگی و تمدنی مردم ما نداشته و ندارند. از این رو ذاتاً با مآثر قومی و تاریخی و میراث حکمت سنتی و معنوی و نیز آداب و عادات و رسوم به جا مانده از تمدن کلاسیک ایران ناسازگار است.

مؤلف در این کتاب با چیدمان مجموعه ای از یادداشتها و مقالات که عمدتاً به قلمرو مباحث فلسفی و اقتصاد سیاسی تعلق دارد، تلاش نموده است این یادداشتهای تئوریک برای دانشجویان و نیز کلیه علاقه مندان به فلسفه و علوم اجتماعی، سودمند باشد.

در این مسیر مؤلف یازده یادداشت به مخاطبان ارائه کرده است:
در یادداشتهای اول و دوم، موضوع روح تاریخ و نسبت آن با فلسفه و معانی و مراتب عقل مورد بررسی قرار گرفته است.
در یادداشتهای سوم، چهارم و پنجم، نویسنده، سرمایه داری و عقلانیت مدرن، مدرنیته را با نگاهی به اندیشه و وضعیت پست مدرن و گرایش های فکری چون: مارتین هیدگر، مکتب فرانکفورت، میشل فوکو و ... مورد نقد جدی قرار داده است.
در یادداشت ششم، سه یادداشت کوتاه درباره نیچه، داستایوفسکی و هیدگر با تأکید بر موضوع نیهیلیسم و نیست انگاری مورد توجه نگارنده بوده است.
در یادداشت هفتم، محقق به تشریح واژه هایی چون: اومانیسم، مدرنیته، بورژوازی و... پرداخته است. در یادداشت های هشتم و نهم، موضوعاتی چون: انسان بورژوا و گادامر و انکار یقین دکارتی، برای مخاطب در نظر گرفته شده است.
در یادداشت دهم به موضوع سرمایه سالاری، تفاوت سرمایه و ثروت، و انباشت و تصرف گری پرداخته و در یادداشت پایانی ارتباط غرب زدگی شبه مدرن و انقلاب اسلامی مورد توجه محقق بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما