loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیوند ناگسستنی تکنوکراسی و اقتصاد نئولیبرال

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده شهریار زرشناس

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 82

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32536 10003022
10,000 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «پیوند ناگسستنی تکنوکراسی و اقتصاد نئولیبرال» که حاصل یک گفتگوی مفصل با زرشناس است به موضوعات زیر می پردازد: چگونگی ظهور تکنوکراسی در غرب، چیستی تکنوکراسی، چگونگی ورود تکنوکراسی به ایران، ظهور تکنوکراسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، چگونگی گسترش تکنوکراسی در ایران، پیوند نزدیک تکنوکراتها و روشنفکران، حضور تکنوکراتها در عرصه اقتصاد و سیاست، تأثیرات تکنوکراسی در زندگی مردم و دولتمردان، مدل اقتصادی تکنوکراتها و پیامدهایش، ایده نادرست ژاپن اسلامی، دوران گذار و سئوالات پیش رو؛ استفاده از تکنولوژی، تعهد یا تخصص؟ و کارآمدی.

در بخشی از مقدمه می خوانیم: «دوره، دوره تکنوکراسی و تکنوکرات ها محدود به سال های موسوم «سازندگی» و «کارگزارانی»ها نیست، اصولگرا و اصلاح طلب هم نمی شناسد، گویا مانند روحی است که می تواند در هر کسی وجود داشته باشد. در این کتاب به چیستی تکنوکراسی، تاریخچه آن در غرب، نگاه متفکران غربی به این مفهوم، چگونگی ورود تکنوکراسی به ایران، اثرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حاکمیت تکنوکرات ها، معیارهای شناخت تکنوکرات ها، خطر تکنوکراتها برای ایران اسلامی و حکومت دینی و... پرداخته می شود.»

زرشناس در بخشی از کتاب می نویسد: «در جامعه ای مثل ایران که در آن ارزش هایی برآمده از آرمان های انقلاب در تقابل با جریان مهاجم فرهنگی و جریان مهاجم لیبرالها و نئولیبرالها است خطر تکنوکراتها از این منظر می تواند وجود داشته باشد که اینها به عنوان حاملان و مخاطبان اصلی و مروجان و مدافعان ارزش های لیبرالی و نئولیبرالی هستند که در تقابل جدی با آرمان های انقلابی و تعهدگرایی انقلابی و رادیکالیسم انقلابی و به ویژه هویت اسلامی و ارزش های دینی و فکری جامعه می باشند. تا وقتی که نگاه تکنوکراسی حاکم شود متعاقباً قدرت را برای آنها به ارمغان می آورد و وقتی هم قادر باشند لاجرم ارزش ها و مدل های لیبرالی و نئولیبرالی سیطره پیدا خواهد کرد. تکنوکراسی را با مدل نظام انقلابی و ولایی به هیچ وجه نمی توان جمع کرد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما