loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ویتگنشتاین

ناشر سروش

نویسنده دیوید پیرس

مترجم نصرالله زنگویی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 212

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

فلسفه لودویگ یوزف یوهان ویتگنشتاین (1889-1951م.)دستاورد شگفت انگیز نبوغی است که از جهات مختلف با آثار معاصران و اسلافش متفاوت است. مهم ترین نکته درباره فلسفه او آن است که او دو فلسفه مختلف به وجود آورد: یکی در رساله "منطقی - فلسفی"(1921م.) و دیگری در "تحقیقات فلسفی"(1953م.). رگه های زیادی هستند که عقاید نخست و بعدی او را به هم پیوند می دهند ولی اختلافات میان آنها چندان است که زندگی فکری او را می توان به دو دوره تقسیم کرد.

اندکی پس از آغاز قرن بیستم، فلسفه دیگر مطالعه مستقیم اندیشه ها و عقاید نبود، بلکه تقریباً مطالعه آنها به میانجیگری "زبان" بود. ویتگنشتاین این روش جدید را دنبال کرد و کمک بزرگی هم به آن، مخصوصاً در دوره دوم فلسفی اش، کرد. او همواره دل مشغول پرسش هایی از این دست بود که فلسفه چیست و چه باید باشد و چگونه باید انجام شود. فلسفه او را نه فقط از لحاظ تغییرات میان آموزه دوره نخست و دوره دوم او، بلکه از جهت تغییرات در روش نیز باید بررسی کرد و دیوید پیرس در این کتاب چنین کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما